×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولتمردان از ظرفیت بالای شوراها به نفع مردم بهره بگیرند

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از عیسی مهری در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس شوراهای اسلامی اظهارکرد: جایگاه و اهمیت شوراهای اسلامی برکسی پوشیده نیست و تشکیل شوراها یکی از نقاط عطف در تاریخ سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی است تا مشارکت مردم را برای اداره بهتر امور جلب کند. تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار مردمی‌سازی امورات، تمرکززدایی و عدالت محوری نیز در بسیاری از موارد اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به جایگاه شوراها در قانون اساسی، شوراها از ارکان اصلی تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند. هرچند هنوز برخی موانع قانونی موجود، اجازه تحقق کامل قانون را نداده است. دولتمردان از ظرفیت بالای شوراها به نفع مردم بهره بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر شوراها گفت: عدالت محوری و تاکید بر هویت و معماری ایرانی اسلامی و توجه ویژه به مناطق و محلات کم برخوردار از تاکیدات رهبر انقلاب است. در دوره ششم نگاه براین بود که عدالت محوری و توجه به محلات کم برخوردار در دستور کار قرار بگیرد.

مهری عملکرد شورای شهر گرگان در یکسال اخیر ارائه کرد و ادامه داد: تا کنون ۷۸ جلسه رسمی و فوق‌العاده با ۳۰۰ مصوبه داشتیم. ۳۷۱ میلیارد تومان مجموع لوایح در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و … بوده که به تصویب شورا رسیده است.

وی افزود: بازگشایی معابر عدالت ۲ و ۴ با هدف روانسازی ترافیک، تدوین اطلس جامع و شناسنامه محلات، جداره سازی و کف سازی بخشی از بافت تاریخی و اختصاص یکصد میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از محلات کم‌برخوردار برای نخستین‌بار از جمله اقدامات قابل توجه شورای شهر گرگان است.

وی متذکر شد: ایجاد نخستین مجتمع حمایتی قضایی شمال کشور با عنوان شوق زندگی با مشارکت شهرداری و حمایت شورای اسلامی، بازگشایی عرفان‌بار پس از سه دهه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان، افزایش ۶۰ هزار مترمربعی سرانه فضای سبز، افتتاح ۵ زمین چمن مصنوعی و … از اقداماتی بود که با تصویب و موافقت شورای اسلامی شهر گرگان انجام شده است.

وی ادامه داد: کمترین افزایش را در لایحه عوارض شهرداری را داشتیم تا بتوانیم به رونق صنعت ساختمان کمک کنیم. با وجود اینکه می‌توانستیم مطابق نرخ تورم تا ۴۴.۵ درصد افزایش در عوارض داشته باشیم اما ما فقط ۱۰ درصد افزایش را لحاظ کردیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.