×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بررسی آیین نامه های اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از بررسی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای طرح در هیات وزیران خبر داد.

به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی در این باره اظهار داشت: اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ اجرا شد که در این قانون به بیش از ۱۸ آیین نامه اشاره شده است.

وی افزود: جلسه های بررسی و تدوین این آیین نامه ها در دستور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه های مربوطه قرار گرفت، برخی از این آیین نامه ها مراحل نهایی را طی کرده و به کمیسیون حقوقی و قضایی برای بررسی ارسال شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: اول دی ماه به همت کمیسیسون حقوقی و قضایی دولت جلسه ها و نشست های متعددی برگزار شد در این جلسه ها تمامی دستگاه های ذی نفع از جمله امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و نمایندگان وزارتخانه ها، نماینده سازمان اموال تملیکی، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعزیرات حکومتی و سایر نهادها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه ۷ آیین نامه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: آیین نامه هایی از جمله احصای کالاهای قوه قهریه و موارد عمدی، آیین نامه مواد ۵۵ و ۵۶ ، نحوه نگهداری و امحای کالای موضوع قاچاق، فهرست و اولویت کالاها با اولویت مصرف خاص، نحوه فروش کالاها از طریق حراج عمومی، کارمزد ماده ۶ مکرر ۲ و تبصره ۲ قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شد.

اجتهادی بیان داشت: بعد از اصلاحیه شاهد ارائه این آیین نامه ها برای طرح در هیات وزیران خواهیم بود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.