×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تخصیص ۴۰۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای گنبدکاووس

استاندار گلستان در نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستان گنبدکاووس؛
تخصیص ۴۰۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای گنبدکاووس

استاندار گلستان اظهار کرد: از مجموع اعتبارات سفر رییس جمهور به گلستان ۱۸۰۰ میلیارد تومان بصورت مشخص مربوط به شهرستان گنبد کاووس بوده که تا سال ۱۴۰۴ باید تخصیص یابد و تا کنون ۴۰۵ میلیارد تومان آن بصورت نقد تخصیص یافته است.
به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز جمعه در آیین نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستان گنبدکاووس در مصلای این شهر با همراهی مردم مومن و ولایتمدار، روحانیت معزز و نماینده مردم شهرستان تصریح کرد: عدم اجرای برخی پروژه ها نظیر فاضلاب شهر گنبد به ضرب المثل تبدیل شده که به همت دولت مردمی سیزدهم در سفر رییس جمهور ۱۱۵ میلیارد تومان مصوب گردید، تا کنون ۹۲ میلیارد تومان تخصیص یافت و پس از ۳۳ سال بخشی از فاز اول آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد و ۳۰ هزار انشعاب به شبکه فاضلاب متصل می شود.
وی افزود: بهسازی راه‌های شهرستان و راه اصلی گنبد کاووس به آق قلا که ۷۰ میلیارد تومان مصوبه در سفر داشته و تاکنون ۳۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و اجرای ۱۰ کیلومتر از هر طرف آغاز شده و ۴.۵ کیلومتر آماده بهره‌برداری است.
استاندار گلستان یادآور شد: بهسازی جاده نفت به عنوان جاده ترانزیتی و پراهمیت با اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد تومانی در سفر که تاکنون ۵ میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص یافته است.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: بهسازی راه‌های روستایی شهرستان که از مصوبه ۱۲ میلیارد تومانی برخوردار بوده و تاکنون ۹.۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های مرکز لجستیک اینچه برون که اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی از محل تهاتر نفت برای آن مصوب شده بود که با تغییر محل تامین اعتبار تاکنون بیش ۱۳۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
استاندار گلستان گفت: بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز در شهرستان مصوب شد که تاکنون ۷ میلیارد تومان تخصیص یافته، ۶ مدرسه تکمیل گردیده ۳ مدرسه دیگر نیز تا دهه فجر امسال تکمیل می‌شود.
دکتر زنگانه تاکید کرد: جهت تکمیل استخر دانش آموزی ۱۵ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.
وی افزود: برای تکمیل ساختمان رادار هواشناسی که از پروژه‌های پر اهمیت استان ۱۲ میلیارد تومان مصوب شده بود که تاکنون به دلیل افزایش قیمت‌ها بیش از ۱۹ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است.
استاندار گلستان اظهار کرد: اجرای ۲۷ طرح هادی روستایی و بازنگری ۸ طرح هادی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان مصوب شده بود که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
دکتر زنگانه یادآور شد: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه روستایی دارد و پیشرفت روستا محور یکی از برنامه‌های اساسی دولت است و بیش از ۴۹ درصد تسهیلات ارزان قیمت استان در اختیار روستاها قرار گرفته است.
وی گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان در ۱۰۰ روستای شهرستان هزینه شده که این رقم ۳ برابر آخرین سال دولت قبل است.
وی ادامه داد: ۲۱۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که تنها ۶۰۰ واحد آن مسکن روستایی محرومین است.
استاندار گلستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری ۸۸ میلیارد تومان مصوب شد.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: با همراهی تمام دلسوزان استان نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم، ائمه محترم جمعه و جماعت و مدیران دستگاه های اجرایی، پروژه علاج بخشی خلیج گرگان بطور کامل در حال اجراست و تا کنون کانال آشور بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: برای بهسازی ۵۸۱ هکتار از آب بندان های استان ۳۱ میلیارد تومان مصوب شد و ۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی تاکید کرد: برای مرکز فنی و حرفه ای خواهران ۹ میلیارد تومان مصوب و همچنین تخصیص یافته است، ۱۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های مرزبانی مصوب شد که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
استاندار گلستان تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد آب شرب مردم استان از چاه‌ها تامین می‌شود و تمام تلاش دولت خروج منابع آبی استان از تک منبعی به واسطه تکمیل سد نرماب و همچنین شیرین سازی آب دریای خزر است.
دکتر زنگانه گفت: اعتبارات تملک دارایی استان طی ۲ سال گذشته از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بیش از ۱۰ برابر رشد داشته و به ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.