×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رتبه دوم گلستان در امنیت سرمایه‌گذاری

روح اله صلبی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱.۵ اما در استان ۴۰.۴ است که نسبت به میانگین کشوری رتبه خوبی داریم.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادیو دارایی استان، روح اله صلبی به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و توضیح داد: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی گلستان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۲.۸۵ میلیون دلار بود که این شاخص در سال ۱۴۰۱ به ۹.۷۵ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۲ به ۱۴ میلیون دلار رسیده است.

وی تاکید کرد: شاخص رشد اقتصادی گلستان قبل از دولت سیزدهم منفی ۵.۸ بوده که پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن این شاخص به ۳.۳ درصد است اما برآورد ما رشد اقتصادی ۵.۸ درصدی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان به هدفگذاری استاندار گلستان برای رشد اقتصادی هشت درصدی در استان اشاره کرد و گفت: رشد بیش از هشت درصدی اقتصادی در گلستان تحقق پیدا کرد.

صلبی خاطرنشان کرد: گلستان در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری به همت مدیران استانی و استاندار به رتبه دوم رسیده که بهبود این شاخص نویدبخش حضور سرمایه‌گذاران در این استان است.

وی تاکید کرد: استان گلستان در سال ۱۴۰۰ از لحاظ شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در رتبه پایینی کشور قرار داشت که پس از استقرار دولت سیزدهم با تلاش مدیران استانی و همه بازیگران اقتصادی استان به رتبه دوم رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با بیان اینکه رتبه اشتغال استان گلستان در سال ۱۴۰۰ به ۶.۱۹ رسیده بود که این شاخص در کشور ۵.۸۹ بوده است، یادآور شد: در بهار ۱۴۰۲ با شاخص کشوری برابر شدیم و به ۶.۰۵ رسیدیم اما در پاییز ۱۴۰۲ رتبه اشتغال استان به ۵.۶۵ و پایین تر از میانگین کشور رسیده و بر اساس بخش های مورد نظر وزارت کشور در خصوص فضای کسب و کار استان گلستان رتبه سوم کشور را کسب نموده است.

صلبی به تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: سهمیه استان گلستان در این بخش در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال که ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد و گلستان با ۲۸ درصد افزایش در جایگاه پنجم کشور ایستاد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.