×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شکل‌گیری هیات اندیشه‌ورز/در کنار انتقاد باید راه‌کار برای رسیدن به وضع مطلوب ارائه بدهیم

به بهانه نوروز باستانی و روز جهانی تئاتر و در فضایی صمیمی، مدیرکل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان با آرزوی سالی پررونق‌تر برای هنر نمایش استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شامگاه دوشنبه بیش از ۴ ساعت الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و رضا یازرلو معاون هنری و سینمایی این دستگاه اجرایی به بهانه نوروز باستانی و روز جهانی تئاتر با جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان (اعضای هیات مدیره انجمن نمایشی، شورای ارزشیابی و نظارت و جمعی از هنرمندان پیشکسوت) در فضایی صمیمی با محوریت توسعه و تعالی هنرنمایش در استان و راهکارهای آن به گفت‌وگو و تبادل‌نظر نشستند.

در این نشست، الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن تبریک نوروز و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و ادای احترام به درگذشتگان عرصه هنرهای نمایشی استان و تبریک ویژه روز جهانی تئاتر، گفت: هنر نمایش، هنری تأثیرگذار و مردمی است و وجود هنرمندان فعال این عرصه مایه دل گرمی است و حضور اکنون شما در این ساعت نشان از دغدغه مندی و سخنان شما از سر دل سوزی است.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز مسئولیت در این دستگاه اجرایی همواره کوشیده‌ام در تصمیم‌گیری‌ها به‌صورت شورایی عمل کنیم، گفت: یکی از اولویت‌های ما تشکیل هیات اندیشه‌ورز است.

الهام متین ادامه داد: هر مدیری که در طول سالیان گذشته تا به امروز آمده تلاش خود را کرده و با توجه به شرایط موجود زمانه‌اش سعی کرده بهترین تصمیم را بگیرد و نباید خدمات و تلاش‌های آن‌ها را نادیده بگیریم، افزود: در کنار انتقاد باید راه‌کارش را هم ارائه دهیم تا به‌نوبت و بر اساس اولویت‌ها بتوانیم دغدغه‌ها را کاهش دهیم.

وی به شکل‌گیری قرارگاه شهید آوینی باهدف شناسایی، توانمندسازی و نیروسازی اشاره کرد و گفت: باید مسئله محوری را مدنظر بگیریم و تمام دغدغه‌ها و اولویت‌ها را احصاء کنیم و در پایان هر نشستی مصوبات آن را مجدانه پیگیری کنیم تا حل شود.

در بخش دیگری از نشست، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز ضمن تبریک نوروز و روز جهانی تئاتر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان با تأکید بر ضرورت هم‌گرایی و جمع سپاری و شکل‌گیری عادت گوش کردن به یکدیگر در کنار حرف زدن، گفت: در استان نیازهای سخت‌افزاری برای سالن‌های تئاتر استان احصاء شده است و در صورت امکان امیدوارم بتوانیم نهضت تجهیز سالن‌های تئاتر را راه بیاندازیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بی‌شک تمام ظرفیت هنرهای نمایشی استان صرفاً افراد حاضر در این جلسه نیستند و از نظرات و پیشنهادها و دغدغه‌های سایر عزیزان هم بهره‌مند خواهیم شد، گفت: ساختار سازی و توجه به ساختمان و اجزاء تئاتر مهم است و باید بدانیم، هنرمند، آموزشگاه، موسسه، دانشگاه، نهادهای فعال در حوزه تئاتر و حتی تماشاگر، همه باهم و کم یا بیش برای تعالی هنر نمایش استان مسئول هستیم.

گفتنی است، در این جلسه هنرمندان حاضر نیز ضمن بیان برخی از دغدغه‌ها درباره مسائلی چون ضرورت ارتباط مستمر و بهره‌مندی از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر برای حمایت بیشتر از تئاتر، ریل‌گذاری فرهنگی و محتوایی تئاتر، توجه به نمایشنامه، اولویت‌بندی مشکلات و دغدغه‌ها، استانداردسازی آموزش در آموزشگاه‌ها، تسهیل گری و کاهش برخی بروکراسی‌ها، زیرساخت‌ها وخلاء بین نسلی، کارگاه‌های آموزشی منجر به تولید، تولید تله‌تئاتر و نمایش رادیویی، کارت هنرمندان و مسائلی ازاین‌دست مواردی را مطرح کردند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.