×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 28 خبر
۳۱۶ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان گلستان هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه از همه جریانات سیاسی و مذهبی در جمع داوطلبان نمایندگی‌مجلس در این استان حضور دارند، گفت: ۱۲۲ اصولگرا، ۵۴ اصلاح طلب و ۱۶۶ مستقل از این جمله هستند.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از گلستان ۲۴، سیدعلی مهاجر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۳۱۶ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان گلستان هستند که از این تعداد ۲۸۲ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی از قومیت‌های مختلف در عرصه انتخابات شرکت کرده‌اند، گفت: در مجموع ۲۴۸ نفر شیعه و ۶۸ نفر از اهل سنت استان کاندیدا شده‌اند که از این تعداد ۶۳ مرد و پنج زن از اهل سنت و ۲۱۹ نفر مرد و ۲۹ زن شیعه ثبت نام کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: ۲۲ نفر از قومیت سیستانی، ۶۸ نفر از قومیت ترکمن، یک نفر از قومیت بلوچ و ۲۲۶ نفر از قومیت فارس کاندیدای مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

وی در خصوص گروه‌های سیاسی شرکت کننده در انتخابات گفت: ۹۶ نفر از طیف سیاسی اصول‌گرایان،۵۴ نفر از اصلاح طلبان جزو کاندیداهای انتخابات هستند و ۱۶۶ نفر نیز اعلام کردند مستقل بوده و به جریان سیاسی خاصی تعلق ندارند.

مهاجر با تاکید اینکه با متخلفان انتخاباتی به شدت برخورد شده و هیچ اغماضی در این مورد نخواهیم داشت، تصریح کرد: اصحاب رسانه چشم بینا و گوش شنوای ما هستند و انتظار داریم اگر تخلفی را مشاهده می‌کنند در اسرع وقت به اطلاع مسئولان امر برسانند.

وی از اختصاص هزار و ۵۱۴ شعبه اصلی و فرعی اخذ رای در استان خبر داد و گفت: ۱۰۲ شعبه اخذ در مناطق صعب‌العبور و روستاها و یک شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های دینی در استان خواهیم داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تعداد شعب ثابت اخذ رای در استان را یک هزار و ۲۰۹ شعبه اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۸۶ شعبه در مساجد، ۳۶ شعبه در ادارات، ۹ شعبه در اماکن درمانی، پنج شعبه در اماکن ورزشی، ۱۶ شعبه در دانشگاه‌ها، ۵۰۶ مورد در مدارس، ۱۰۰ شعبه در حسینیه‌ها، یک شعبه در اماکن مذهبی اقلیتها و مابقی در سایر مکان‌ها خواهد بود.

مهاجر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: خبرنگاران در روز انتخابات باید روایتگر خوبی‌ها و زیبایی‌های حضور مردم در صحنه باشند و با تصویر کشیدن صحنه‌هایی از حضور عروس ‌دامادها، جانبازان عزیز، افراد سالخورده و کودکانی که به همراه والدین خود در صحنه حاضر می‌شوند مردم را برای حضور ترغیب کنند.

 

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.