×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع یک تن بذر یونجه در حوزه آبخیز اوغان در راستای اهداف پروژه ترسیب کربن

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گالیگش گفت: یک تن بذر یونجه با هدف جلوگیری از فرسایش خاک در حوزه آبخیز اوغان شهرستان های گالیکش و مینودشت در راستای اهداف پروژه ترسیب کربن در حال توزیع است.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مهندس غلامرضا ممشلی اظهار کرد: این بذور در بین جوامع محلی حوزه آبخیز اوغان در حال توزیع می‌باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی شیبدار، افزایش نفوذ پذیری آب در خاک و افزایش ذخایر آب سفره های زیرزمینی از اهداف این طرح است.

وی افزود: تولید علوفه، کاهش فشار دام به اراضی جنگلی و کمک به معیشت خانوار های روستایی از دیگر اهداف توزیع بذر یونجه در بین متقاضیان کشت این محصول در اراضی شیبدار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش تصریح کرد: در سنوات گذشته نیز بیش از یک تن بذر یونجه در بین جوامع محلی حوزه آبخیز اوغان توزیع شده بود.

مهندس احمد فرامرزی گفت: برای کاشت هر هکتار از اراضی شیبدار، ۲۵ کیلوگرم بذر یونجه از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش بین متقاضیان توزیع شده و بذور توزیعی امسال در شهرستانهای گالیکش و مینودشت برای کاشت ۴۰ هکتار از اراضی شیبدار در نظر گرفته شده است.

تسهیلگر پروژه ترسیب کربن حوزه اوغان افزود: از اهداف مستقیم پروژه بین المللی ترسیب کربن در عرصه های منابع طبیعی، حفاظت و احیای منابع طبیعی و بهبود شاخص های توسعه انسانی از طریق توان افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی تماماً با مشارکت جوامع محلی است.

وی ادامه داد: از شاخص های اکولوژیکی و زیست محیطی پروژه ترسیب کربن می توان به اجرای فعالیت‌های احیاء و توسعه پوشش سبز شامل نهالکاری مثمر و غیر مثمر، کشاورزی حفاظتی، بانکت بندی، علوفه کاری در قالب توزیع بذر یونجه، توزیع و کشت گیاهان دارویی و . . . اشاره نمود که در حال انجام است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.