×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان از مجتمع پرورش میگوی گمیشان

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان، دکتر اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان به همراه وفایی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان و لشکر بلوکی مجری طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت استان گلستان، از مجتمع پرورش میگوی گمیشان و مراکز عمل آوری و فرآوری شیل آبزی و شرکت کشاورزی پایدار مزرعه مدرن هیرکانیان بازدید کردند.
در این بازدید دکتر جباری مدیرکل شیلات گلستان، با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گلستان در زمینه پرورش میگو، گفت: مجتمع پرورش میگوی گمیشان با ظرفیت ۴۰۰۰ هکتار، بزرگترین مجتمع پرورش میگو در شمال کشور است.
وی افزود: امسال بیش از ۳۷۰۰ تن میگو از این مجتمع برداشت شد که پیش بینی می‌شود با روند رو به رشد فعالیت در این مجتمع، سال آینده به میزان قابل توجه ای افزایش یابد.
مدیرکل شیلات گلستان در ادامه بر جذب سرمایه گذاری و حمایت از تولید کنندگان در این بخش تاکید کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد میگوهای برداشت شده در گلستان پس از عمل‌آوری و بسته‌بندی به کشورهای مختلف صادر می شود.
وفایی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت توسعه پرورش میگو در استان گلستان، گفت: این حوزه ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان بومی منطقه و توسعه اقتصادی استان دارد.
وی افزود: ما آمادگی داریم با همکاری دستگاه های اجرایی استان، زمینه را برای توسعه این صنعت در استان فراهم کنیم.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.