×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم تلاش جهت اختصاص زمین برای احداث کتابخانه مرکزی

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گلستان مطرح شد؛
لزوم تلاش جهت اختصاص زمین برای احداث کتابخانه مرکزی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان از پیگیری جهت اختصاص زمین برای احداث کتابخانه مرکزی خبر داد.

به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گلستان با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در استانداری گلستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه آخوند میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن استان، بعد از تقدیر از همکاری اعضای انجمن و قرائت دستور جلسه، گفت: باید برای همه سنین و گروه‌ ها برنامه کتابخوانی تدارک دید و هدف‌ مان باید نهادینه سازی مطالعه و کتابخوانی در رفتارهای مردم باشد.

آخوند میرزاعلی افزود: با توجه به اینکه استان گلستان فاقد کتابخانه مرکزی است، خواستار تخصیص قطعه زمینی برای ساخت کتابخانه مرکزی و طرح موضوع در سفر ریاست جمهوری هستیم.

وی همچنین با اشاره به نتایج آمایش سرزمین کتابخانه‌های گلستان، تصریح کرد: مناطق جنوبی، شمال شرقی و شمال غربی شهر گرگان تحت پوشش خدمات کتابخانه‌ای نیستند و شایسته است برای ارائه خدمات در این مناطق کتابخانه احداث، یا تمهیدی برای ارائه خدمات اندیشیده شود.

وی سپس با اشاره به اینکه ۹۶۶ روستا در استان شرایط راه اندازی کتابخانه را ندارند، بهترین روش برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به این مناطق را کتابخاه سیار دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در ادامه افزود: در صورت تخصیص اعتبار یا واگذاری یک دستگاه خودرو به اداره کل کتابخانه‌های عمومی، تجهیز، جذب نیروی راننده-کتابدار و برنامه ریزی فعالیت‌های آن را کتابخانه‌های استان بر عهده خواهد گرفت.

در ادامه جلسه فرهاد سمیعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با اشاره به اجرای طرح ۲۰۲۰ و ۴۰۴۰ در خصوص ارائه خدمات در مناطق محروم روستایی و شهری، اظهار داشت: فرصت مناسبی برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق قلعه حسن، اوزینه و انجیرآب گرگان وجود دارد.

در ادامه جمشید شعبانیان، معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص تخصیص زمین برای احداث کتابخانه مرکزی استان اظهار داشت: در ۳ سایت در مناطق آسایش، اوزینه و شهرک رازی گرگان ظرفیت تخصیص زمین وجود دارد و نیاز به پیگیری اداره کل کتابخانه‌های استان است.

خدیجه امینی، رئیس کارگروه فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مجموع اعتبارات لازم برای چهار پروژه‌ در حال احداث کتابخانه‌های عمومی را بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

در پایان جلسه، سید علی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس جلسه با جمع بندی موارد مطرح شده بر پیگیری چهار پروژه در حال ساخت کتابخانه‌های عمومی استان از طریق معاونت فنی و عمرانی با حضور کارشناسان و همچنین مشارکت در طرح ۴۰۴۰ و ۲۰۲۰ برای جبران خلأ پوشش خدمات کتابخانه‌ای در مناطق روستایی و شهری، تاکید کرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.