×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان: صادرات ۵۸ میلیون دلاری کالا از گلستان به خارج از کشور

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت:در ۵ ماه اول سال جاری ۵۸ میلیون دلار انواع محصولات به کشور های هدف صادرات انجام شد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ،حسین طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات استان گلستان سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز اینچه برون، با مشکل مواجه شد و نتوانستیم به چشم اندازی که ترسیم شده بود، برسیم.

وی افزود: امسال با اقدمات و تهمدیداتی که در مرز ریلی اینچه برون برای ضد عفونی کردن واگن ها انجام شد شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات و جهش صادراتی نسبت به سال گذشته دراستان هستیم .

طلوعیان با اشاره به سیاست وزارت صنعت معدن وتجارت مبنی بر توسعه تجارت با کشورهای همسایه بیان داشت: برنامه و تمرکز ما بر روی صادرات بر ۱۵ کشور همسایه است. عمده صادرات استان گلستان به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، عراق وافغانستان است.

وی با بیان اینکه برنامه صادراتی امسال از استان ۱۱۸ میلیون دلار پیش بینی شده است، افزود: در طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری ۵۸ میلیون دلار صاررات از استان انجام شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است وبه لحاظ وزنی ۲۲۱ هزار تن صادرات داشته ایم.

وی گفت: بیش از ۴ هزار تن در ۵ ماهه اول سالجاری واردات داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افرایش داشته ایم که ارزش آن ۱۳ میلیون دلار است.

وی با اشاره به گسترش بازارهای صادراتی استان گفت: استان گلستان به ۲۵ کشور از جمله تایوان، ویتنام، تایلند صادر کردیم که محصولات پتروشیمی، پلیمیری،پنیر،سیمان،ید،رب گوجه فرنگی،سیب زمینی،مواد شوینده عمده ترین اقلام صادراتی استان بود.

وی درباره مشکلاتی که در زمینه تجارت با ترکمنستان وجود دارد، افزود: درحال حاضر محدودیت های با کشور ترکمنستان داریم ومتاسفانه از ابتدای شناسایی ویروس کرونا در کشور که مرز زمینی بسته شد هنوز بازنشده است ولی کالا از مسیر ریلی صادر می شود. علاوه براین عراق هم یکی از کشورهای عمده صادراتی گلستان است که درسال گذشته ۲۱ میلیون دلار صادرات داشته ایم

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.