×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26 خبر
گنجینه های فرهنگی و معنوی الگویی راهبردی برای جوانان هستند

جواد قربانی در همایش نکوداشت ۲۹۱مین زادروز شاعر شهیر و عارف ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی که عصر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به میزبانی رامیان برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها این است که نسل جوان و نوجوان با گنجینه های فرهنگی و معنوی خود آشنا شوند چرا که آشنایی با این گنجینه ها الگوهای راهبردی برای آنان خواهد بود.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان؛ جواد قربانی ابتدای سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده در سطح استان بیان داشت: همایش نکوداشت عارف و شاعر شهیر مختومقلی فراغی در ۱۴ شهرستان و با اجرای ۱۶ برنامه در سطح استان و در نهایت روز ۲۷ اردیبهشت در مزار وی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این برنامه ها این است تا نسل جوان و نوجوان ما با گنجینه های معنوی و فرهنگی خود آشنا شوند. چرا که آشنایی با این گنجینه ها الگوهای راهبردی برای آنان خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: یکی از افتخارات ما این است که شاعران و عرفای ما از پیشگامان معرفت بشری هستند و طراوت و روح جامعه برگرفته از آنان است و گاها تفاوت قومی و زبانی نتوانسته مانعی بر ارتقاء و اعتلای جامعه باشد.

جواد قربانی دلایل ماندگاری نام مختومقلی فراغی را جهان شمولی و وحدت آفرینی او دانست و افزود: مختومقلی فراغی متعلق به قوم یا منطقه خاصی نیست بلکه متعلق به جامعه جهانی است چرا که در دوران خود صدای مردم شد و توانست با ابیاتش و با تاسی بر سیره نبوی و اهل بیت(ع) در راهبری مردم تاثیرگذار باشد.

گفتنی است: همایش نکوداشت ۲۹۱مین زادروز مختومقلی فراغی به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، بخشداری مرکزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامیان و شهرداری های رامیان، دلند، خان ببین و تاتارعلیا برگزار شد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.