×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید اعضای کمیته ایمنی آب شرب استان از سد نرماب

اعضای کمیته ایمنی آب شرب استان بازدیدی از سد نرماب و تأسیسات وابسته انجام دادند و در جریان روند اقدامات صورت گرفته به منظور حفاظت و مدیریت کیفیت آب مخزن سد قرار گرفتند.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان؛ با توجه به اینکه در آینده بخشی از آب مخزن سد نرماب به مصرف شرب خواهد رسید، لذا حفظ کیفیت آب مخزن سد به لحاظ بهداشت، سلامت، همچنین طعم و بو اهمیت بالایی دارد.

مدیر محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار داشت به لحاظ سازه ای اقدامات خوبی توسط این شرکت انجام شده تا در آینده بتوان کیفیت آب مخزن را مدیریت نمود که می توان به جابجایی و پاکتراشی روستای جنگلده پایین و تعبیه دو دریچه آبگیر در ترازهای مختلف بدنه سد و نیز احداث سازه رسوبگیر در محل آبگیر رودخانه چهل چای اشاره نمود.

مسعود عنایت افزود: در کنار اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه ای گلستان نیاز است تا در خارج از مخزن سد و حوضه آبریز، اقدامات دیگری نیز توسط دستگاه های مرتبط انجام پذیرد تا در آینده مشکلات ناشی از تغذیه گرایی مخزن به حداقل رسانده شود. از جمله این اقدامات می توان به محدود سازی استفاده از کود و سموم در اراضی کشاورزی واقع در حوضه سد و تصفیه فاضلاب روستاهای بالادست اشاره نمود.

وی همچنین افزود: مقرر شده مخاطرات احتمالی در خصوص افت کیفیت آب مخزن در جلسات کمیته ایمنی آب شرب استان مورد بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود و مسئولیت هر یک از دستگاه های مرتبط مشخص و مورد پیگیری قرار گیرد.

گفتنی است اعضای کمیته ایمنی آب شرب استان شامل نمایندگان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب استان به همراه اعضای گروه محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان می باشند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.