×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دیدار اعضای دبیرخانه کنگره ملی شهدای آزاده با خانواده شهید غریب، اسماعیل افرازه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از دیدار اعضای دبیرخانه کنگره ملی شهدای غریب در اسارت با خانواده شهید در اسارت، اسماعیل افرازه خبر داد.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از ایثار واحد استان، رضا هوشیار دبیر هماهنگی استان های گنگره ملی شهدای غریب در اسارت به اتفاق هیات همراه در سفر به استان گلستان با حضور در گلزار مطهر شهدای گرگان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به اتفاق دکتر جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و دبیر استانی گنگره ملی شهدای غریب با خانواده شهید در اسارت، اسماعیل افرازه دیدار کردند.
دکتر جمال اسدی در این دیدار گفت: شهدای غریب اسارت از مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس هستند که با اراده ای پولادین و تاسی به ائمه اطهار بدون کوچکترین تردید راه شهادت در پیش گرفتند و غریبانه در اثر شکنجه های وحشیانه دشمن بعثی به شهادت رسیدند.
وی افزود: آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس سختی های بسیاری را متحمل شدند و نسل امروز به شدت نیازمند تفکر این آزادمردان تاریخ ایران اسلامی است و ترویج مشی این بزرگمردان از نیازهای مهم جامعه امروز است.
وی ضمن اهمیت بیان روایت وقایع سخت اسارت به ویژه برای نسل جوان گفت: تنها همرزمان و رنج کشیدگانی می توانند راوی این درد و غربت مشترک باشند که با تمام وجود رنج غربت و اسارت را درک نموده و با آگاهی از این مسیر جامعه را با سیره آزادگان سرافراز آشنا نمایند.
در این دیدار نحوه به شهادت رسیدن شهید اسماعیل افرازه از طریق تماس تلفنی با همرزم شهیدش به صورت دقیق تشریح و روایت شد.
در پایان این دیدار از خانواده شهید غریب، اسماعیل افرازه به پاس سال ها صبر و استقامت تقدیر به عمل آمد.
شهید غریب اسماعیل افرازه در تاریخ یکم اسفند ۱۳۵۰ در شهرستان زابل دیده به جهان گشود و در تاریخ چهارم تیر ۱۳۶۷ با سمت بیسیم چی در جزیره مجنون عراق به اسارت درآمد و به شهادت رسید.
مزار او پس از رجعت از عراق در گلزار شهدای امامزاده عبدالله شهرستان گرگان واقع است.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.