×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
نشست مدیر کل بهزیستی گلستان و مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری با شهرداران استان

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان دکتر علیرضا طاهری زاده مدیرکل بهزیستی با حضور در اولین نشست شهرداران استان ، ضمن تقدیر از تلاش و پشتکار شهرداران در اهتمام به احقاق حقوق شهروندان به طور عام و افراد توانخواه به طور خاص ، اذعان داشتند که اتخاذ رویکرد همه شمول و طراحی فراگیر در شهرسازی می توان زمینه ی ایجاد شهرهایی بدون مانع ، دوستدار کودک، دوستدار سالمند ، دوستدار معلول و .. را فراهم نمایند.
در ادامه مهندس حسینی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ضمن تاکید بر احقاق حقوق همه ی آحاد جامعه بر ضرورت اهتمام شهرداران در پیگیری مصوبات استانی و کشوری ستاد مناسب به شرح موارد ذیل تاکید موکد نمودند .
لحاظ بودجه ی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در بودجه سالیانه و تصویب آن در شوراهای اسلامی شهرها
انتخاب مشاور امور معلولان با هدف مطالبه گری حقوق آنان
مشروط نمودن صدور پروانه های بازسازی و پایان کار به رعایت ضوابط مناسب سازی مطابق با ضوابط شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت
تشکیل کمیته ی مناسب سازی در شهرداری ها با حضور نمایندگان انجمن های معلولین
برگزاری دوره ی آموزشی ضوابط شهرسازی برای افراد دارای معلولیت ویژه ی کارشناسان فنی و پیمانکاران
ترویج فرهنگ مناسب سازی و تکریم سالمندان، جانبازان و افراد دارای معلولیت در برخورداری از حقوق شهروندی با بهره مندی از فضای موجود در شهرداری ها ( استفاده از بیلبوردها و تلویزیون های شهری )
ایجاد فضا های شهری مناسب و درخور در حوزه های فرهنگی ، ورزشی ، و اوقات فراغت در شهرها ویژه ی سالمندان و معلولین همچون فرهنگسراها ، خانه ها و ….
مناسب سازی و دسترس پذیری کلیه ی پایانه ها، ایستگاه ها، تاسیسات سامانه ها و ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری و ایاب ذهاب رایگان معلولین

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.