×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری کارگاه هم اندیشی واحدهای ثبتی شرق استان گلستان

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کارگاه هم اندیشی واحدهای ثبتی شرق استان در گنبد برگزار گردید.

این همایش با حضور جهانی فر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، روسای ادارات ستادی و واحدهای ثبتی، نمایندگان و نقشه برداران به میزبانی اداره ثبت شهرستان گنبد برگزار گردید.

جهانی فر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در ابتدای جلسه با عرض خیر مقدم به همکاران حاضر در جلسه اظهار داشت مقام معظم رهبری تیرماه ۱۴۰۱ در دیدار با مسئولان عالی قضائی فرمودند: «یکی از کارهای متعارف قوه قضائیه قانون جامع حدنگار است که وضعیت مالکیت هر متر از زمین را در شهرها و روستاها مشخص می کند و این باید دنبال شود و به نتیجه برسد.» در همین راستا مجموعه همکاران تمام تلاش خود را در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین اهداف سازمانی به کار بسته اند.

جهانی فر گفت در اجرای قانون جامع حدنگار برای ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند مالکیت تکبرگی صادر شده است.

برنامه عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تمرکز بر حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی بوده و به جهت کاهش هزینه و سهولت در تشکیل پرونده، اداره کل ثبت اسناد واملاک استان گلستان اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت های پیمانکارجهت عملیات نقشه برداری و تشکیل پرونده نموده و در نتیجه نقشه برداری و تشکیل پرونده برای دریافت سند مالکیت اراضی کشاورزان به صورت رایگان است.

مدیرکل ثبت استان اجرای کامل حدنگاری را مستلزم همکاری تمامی دستگاه ها خصوصا جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و بنیاد مسکن دانست و تصریح کرد نقش صدا و سیما و رسانه ها در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.

در این جلسه هم اندیشی که روسا، معاونین، نقشه برداران و نمایندگان ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های شرق استان حضور داشتند جهانی فر از تلاش و پیگیری های همکاران قدردانی و با توجه به فعالیت شرکت های طرف قراداد اظهار داشت در ماه آتی پرونده های تشکیلی قانون تعیین تکلیف افزایش خواهد یافت و نیاز به برنامه ریزی است تا بتوان با کمترین صرف زمان آن را برای طرح در جلسه هیئت قانون تکلیف آماده کرد.

جهانی فر افزود: سامانه حدنگاری اراضی کشاورزی موسوم به سامانه سحاک نمایانگرعملکرد شرکت های پیمانکار بوده که تا چه حد پرونده هایی که جهت صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی تشکیل شده کامل و صحیح بوده است. پرونده های تشکیلی پس از بارگذاری در سامانه سحاک به ادارات ثبتی ارجاع و در صورت تایید آن ادامه مراحل طی و در صورت وجود ایراد برگشت خواهد خورد. جهانی فر تعدد پرونده های تایید شده را نشان از عملکرد مناسب و افزایش موارد رد شده را نشان عملکرد ضعیف دانست.

درادامه حسن زاده معاون املاک و کاداستر ثبت استان به تشریح مصوبات همایش برگزار شده در فروردین ماه سال جاری در سازمان ثبت پرداخت و در این خصوص نکات لازم را یاد آور شد.

ابراهیمی رئیس اداره کاداستر و نقشه برداری استفاده از ظرفیت شرکت های مشاور، طرف قرارداد با اداره کل ثبت استان را امری مهم دانست و گفت: نقشه برداران و نمایندگان ثبتی در شناسایی اراضی کشاورزی محدوده واحد ثبتی خود که به لحاظ حقوق ثبتی دارای مسائل کمتری هستند اقدام نمایند تا بتوان در اسرع وقت، برای آن سند مالکیت صادر کرد و در نتیجه مردم از مزایای سند تکبرگی و حدنگاری شده بهره مند شوند.

ابراهیمی افزود به منظور صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، تسریع در بررسی و نظارت بر نقشه های ارسالی ادارات بنیاد مسکن ضرورت داشته تا بتوان اطلاعات نقشه ها را در بانک کاداستر درج کرد.

در ادامه هر یک از روسا موضوعات مطرح در حوزه ثبتی خود را بیان و گزارش عملکردی را ارائه دادند؛ حسب مورد راهکار و پاسخ های لازم توسط مدیرکل و مسئولین مربوطه داده شد.

گفتنی است ارتباط با فلاح مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت تلفنی برقرار و نکات و راهکارهای لازم در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی را ارائه کردند.

در ادامه قندهاری سرپرست حفاظت و اطلاعات ثبت استان نکاتی در مورد حمله سایبری و جلوگیری از آسیب های آن پرداختند.

در خاتمه جهانی فر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با اهداء لوح تقدیر از روسا و کارشناسان واحدهای ثبتی قدردانی کرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.