×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان چه گذشت ؟

از پیگیری برای رفع موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد تا هموار کردن مسیر طرح گردشگری کبودوال علی آبادکتول و اتخاذ تدابیر لازم برای جهش تولیدمسکن
تشبیه نیوز گلستان – نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان با محور رفع موانع ِ سرمایه گذاری در سه بخش تولید، گردشگری و مسکن برگزار شد .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این جلسه علل بلاتکلیفی چند ساله طرح گردشگری کبودوال علی باد کتول، سنگ اندازی در مسیر آغاز به کار ۲ واحد جدید استحصال یُد و کُندی ساخت و ساز مسکن و گرانی این بخش بررسی شد.
حیدر آسیابی با اشاره به نظر صریح سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر این که هیچ گونه نگرانی درباره پرتوزایی در ارتباط با استحصال یُد در کارخانه یُد استان وجود ندارد گفت: ۲ واحد تولیدی جدید برای استحصال یُد در استان مجوز محیط زیست را دریافت کرده اند اما با وجود طی همه مسیرهای قانونی هنوز موفق به استحصال نشده اند.
آسیابی افزود: در این جلسه به دستگاه های متولی ۲ ماه مهلت داده شد تا موانع برای سر راه آغاز به کار این ۲ واحد را برطرف کنند تا این واحدها حداکثر تا پایان خرداد وارد مدار تولید شوند .
وی ادامه داد: مدیر کل بازرسی هم مکلف شد موانع ایجاد شده در مسیر بهره برداری این واحدها را بررسی و اگر ترک فعلی از سوی دستگاه ها ی متولی صورت گرفته باشد به دادستانی گزارش دهند.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای حمایت از طرح گردشگری کبودوال هم که سال‌هاست بدون نتیجه مانده است ، ایرادها و موانع در این جلسه مطرح و قرار شد این موانع در جلسه کارشناسی در دادستانی مرکز استان با حضور اداره کل بازرسی و سایر ارگانهای نظارتی ، بررسی و برای رفع موانع اقدام شود.
حیدر آسیابی با اشاره به دغدغه مهم مسکن هم گفت: کمبود زمین یکی از مهم ترین مشکلات طرح شده در این جلسه بود که قرار شد با حمایت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می دهد ، برای تامین آن همکاری شود.
وی ادامه داد: اعمال مشوق ها در زمینه تراکم در بافتهای فرسوده به ویژه در گرگان ، یکی دیگر از راهکارهای طرح شده در این جلسه برای رفع مشکل کمبود مسکن بود که خوشبختانه شهرداری برای این مشوق ها اعلام آمادگی کرد .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای حل مشکل تسهیلات ساخت و ساز هم، در این جلسه مصوب شد بانکها به تکلیف قانونی خود برای پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن به بخش خصوصی عمل کنند .
کوتاه کردن فرآیندهای صدور پروانه و افزایش سرعت ارائه خدمات از سوی دستگاه های خدمات رسان از جمله دیگر مصوبات این جلسه برای کمک به جهش مسکن و کاهش هزینه ها در این بخش بود .

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.