×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت نگاه فرهنگی در تصویب قوانین

تشبیه نیوز گلستان – ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به ویژه در نظام جمهوری اسلامی مورد تاکید است و همواره دشمنان نظام در طول انقلاب به ویژه پس از جنگ تحمیلی با هجمه فرهنگی به دنبال کم رنگ کردن آن بوده و هستند.
مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از کامل ترین مصوباتی است که به مقوله عفاف و حجاب پرداخته است. این مصوبه تکلیف ۲۶ دستگاه را در حوزه عفاف و حجاب معین کرده و برای گسترش آن بیش از ۳۰۰ راهکار ارائه کرده است که هرکدام از دستگاه های متولی به تناسب نقشی که در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دارند موظف به اجرای تعدادی از این بندهاهستند.
اما این مصوبه بطور جدی پیگیری نشد و به طبع آن دستگاه های زیربط نیز که گستره آن ها به اندازه تمامی دستگاه های اجرایی و سیاست گذاری کشور بود بیش از آنکه به وظایف و راهکارهای تعیین شده در این مصوبه جامه عمل بپوشانند در جنجال های سیاسی موجود در جو کلی جامعه مصوبات عفاف و حجاب را مسکوت باقی گذاشتند.
در این میان شاید تنها سازمانی که فراتر از وظایف خود عمل کرده، فراجا است.
این سازمان تنها به بخش سلبی و برخوردهای انتظامی با این پدیده اکتفا نکرده و با برنامه ریزی هوشمندانه و دقیق و به دور از هیاهو در اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی، تشویقی، ترغیبی و مشاوره ای نیز پرداخته است.
مجلس شورای اسلامی بعنوان نهاد قانون گذار می تواند با وضع قوانین مناسب زمینه را برای ترویج عفاف و حجاب فراهم آورد. ضرورت دارد نمایندگان مردم در خانه ملت توجهی خاص به سیاست های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب داشته باشند.
تهیه طرح های قانونی در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ضرورت نگاه فرهنگی در تصویب قوانین و تصویب طرح هایی با هدف آسان سازی ازدواج جوانان از دیگر مواردی است که می تواند در مجلس شورای اسلامی انجام شود.
امروز رعایت عفاف و حجاب مطالبه ای عمومی از دستگاه های متولی بوده و مسئولان مربوطه باید برای عمل به این خواسته مردم متدین و غیورمان با برنامه ریزی هدفمند شبانه روز تلاش کنند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.