×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح تکثیر طبیعی ماهی کپور در رودخانه قره سو اجراء شد

دکتر جباری مدیرکل شیلات گلستان گفت: به منظور تقویت ذخایر ماهیان در رودخانه‌های حوضه جنوبی دریای خزر، تعدادی ماهی مولد جهت تکثیر طبیعی در رودخانه‌ قره سو رهاسازی شد.
به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان، این اقدام در راستای اجرای طرح‌های ملی بازسازی ذخایر آبزیان و با هدف افزایش جمعیت ماهیان در این منطقه انجام شده است.
دکتر جباری در ادامه اذعان داشت: رودخانه‌های جنوبی دریای خزر، از جمله گرگانرود و قره سو، از جمله مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی ماهیان در شمال کشور هستند. این رودخانه‌ها محل تخم‌ریزی و پرورش ماهیان اقتصادی و تجاری دریای خزر از جمله ماهیان خاویاری، کپور، کلمه، سفید و … نیز می باشند.
همچنین دکتر یحیایی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در خصوص اجرای این طرح گفت: رهاسازی ماهیان مولد در این رودخانه‌ها به حفظ تنوع زیستی و پایداری ذخایر ماهیان در این منطقه کمک می‌کند و باعث افزایش صید و پربار شدن سفره صیادان منطقه خواهد شد.
وی در ادامه به مزایای تکثیر طبیعی ماهیان اشاره کرد و گفت: “تکثیر طبیعی ماهیان، فواید بسیاری از جمله حفظ و افزایش تنوع زیستی و وراثتی، حفظ بانک ژنی ماهیان دریای خزر، تولید ماهیانی با مقاومت بیشتر در برابر شرایط محیطی نامناسب و انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها و … را به همراه دارد.”
یحیایی در پایان گفت: با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است طرح رهاسازی و تکثیر در بستر رودخانه های طبیعی با همکاری شیلات، جامعه صیادی، مردم منطقه و ساحل نشینان انجام گرفته است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.