×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ذخیره سازی مناسب کود پتاسه برای کشت بهاره سال۱۴۰۳

تشبیه نیوز گلستان – سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: خوشبختانه در کودهایی که عمدتاً وارداتی می‌باشند مانند کود پتاس عملکرد ما ۸۹ درصد بوده است است و درسال۱۴۰۲ ما در کل۲۱۹۳۸ تن انواع کود پتاس که بسیار برای رشد گیاهان مهم و حساس است را تامین نموده‌ایم. و بیش از۱۵۸۴۷ تن به شبکه توزیع تزریق و از طریق کارگزاران ما در معرض فروش و مصرف کشاورزان عزیز قرار گرفته است که نسبت به میانگین پنج ساله، ۴۳ درصد افزایش داشته است.
نکته‌ای که باید در حوزه تولید داخلی شیمیایی یارانه‌ای پتاسه عرض کنم خوشبختانه در برنامه تأمین تدارک کودهای یارانه‌ای ۸۵ درصد آن تولید داخلی بوده و سهم واردات کمتر از ۱۵ درصد بوده است وی تصریح کرد:اتفاق بسیار خوبی که در سال گذشته اتفاق افتاده است و سهم تولید داخلی نسبت به سال‌های گذشته ، افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان این که در سال گذشته قرارداد های بسیار خوبی دفتر مرکزی شرکت با تولید کنندگان داخلی داشته است گفت؛
در سال گذشته تعدادی پروژه خیلی بزرگ در سطح کشور برای تولید کود پتاسه در کشور داشتیم علاوه برکارخانه تولید کود پتاسه در خور و بیابانک،پروژه های دیگر در پتروشیمی ارومیه و خراسان رضوی افتتاح گردید.
و خاطر نشان کرد: حجم بسیار مناسبی کود پتاسه از منابع کلرور پتاسیم بصورت جامبوبک از طریق کشور بلاروس و مبادی بنادر امیر آباد و فریدونکنار مازندران وارد استان شده است نیر از طبق برنامه از پیش تعیین شده، تا قبل از پایان سال گذشته بخش قابل توجهی از این مقادیر را تحویل گرفتیم و برای کشت بهاره با ذخیره بسیار خوبی به میزان ۶۰۹۱ تن به این مقطع حساس‌‌وارد سال۱۴۰۳ شدیم که این رقم در سال گذشته به میزان۳۰۸۹ تن بوده است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.