×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۵۴۹۰ بازرسی از اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان

تشبیه نیوز گلستان – معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: از ۱۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با حضور فعال ۲۸۱ بازرس سلامت محیط در قالب ۳۱ اکیپ، نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان را بر عهده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ این نظارت ها ادامه دارد.

دکتر موسی الرضا شبیهی در خصوص اقدامات صورت گرفته از زمان شروع اجرای برنامه سلامت نوروزی گفت: از ۱۴ اسفند تا ۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۵۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از این تعداد بازرسی ۷۸۸ مورد واحد های صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز پلمپ گردید، ۱۵ تن و ۳۵۱ کیلو ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

دکتر شبیهی به دیگر اقدامات نیز اشاره کرد و افزود: ۹۷۱۶ مورد کلر سنجی از آب شرب صورت گرفته و میزان ۲۸۰۷۲ مورد سنجش پرتال جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسین در حین بازرسی با اولویت نظارت بر مراکز ، اماکن حساس پرتردد و نظارت و کنترل رفتار های پر خطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ صورت گرفت.

دکتر شبیهی در پایان افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف و ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر انجام می گردد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.