×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقال خون گلستان آماده خونگیری از شهروندان در شب‌های قدر است

مدیرکل انتقال خون گلستان با اعلام نیاز همیشگی استان به خون گفت: سه مرکز ثابت و پنج مرکز سیار در شب‌های قدر به طور ویژه آماده دریافت خون است.
به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان ، دکتر فاطمه محمدی اظهار کرد: در شب های قدر ۱۹٫۲۱٫۲۳ مرکز اهدای خون ثابت گرگان، گنبدکاووس،و شب۲۳ علی‌آبادکتول از ساعت ۷:۳۰ شب آماده دریافت خون از مردم هستند.
وی بیان کرد: همچنین در شب‌های قدر، شش تیم سیار در حاشیه اماکن متبرکه و محل اقامه دعای شب‌های احیا مستقر شده و نسبت به دریافت خون علاقمندان اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تیم سیاردرشب های قدر۱۹٫۲۱٫۲۳ امام‌زاده عبدالله و مصلی گرگان، شب ۱۹ شهرستان مینودشت و شهر سرخنکلاته و ۲۱ رمضان در شهرستان گالیکش وشهر سرخنکلاته ، ۲۳ ماه رمضان در روستای نودیجه و شهرستان کلاله مستقر هستند و به خون‌گیری می‌پردازند.
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: مردم استان سال گذشته ۷۵ هزار ۷۲۲ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶ هزار و ۵۲ نفر موفق به خون‌دهی شدند.
وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۸۹۶۴ نفر باراول ، ۱۵۵۶۴نفر باسابقه ، ۴۱۸۷۹ نفر مستمر بودند .
دکترمحمدی ادامه داد: سال گذشته از مجموع اهداکنندگان ۶.۵ درصد معادل ۴ هزار و۲۸۹ نفر زن و مابقی مرد بودند.
وی افزود: ذخیره خونی گلستان در حال حاضر ۱۰ روز است.
وی در پایان از مردم شریف استان خصوصا اهدا کنندگان ایثار گر خون تقدیر کرد و گفت: شما بار دیگر با اهدای بی دریغ خون خود ، پیام ایثارو همدلی را در مراکزو تیم های سیار خونگیری دراستان درسال ۱۴۰۲ زنده کردید و خون شما چون آب حیات در رگهای بیماران و نیازمندان به خون جاری شد .

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.