×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عملکرد مطلوب با تقسیط کود اوره به همراه مصرف کود های پتاسه و حفظ نگهداری برگ پرچم

تشبیه نیوز گلستان – سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت : با توجه به بارندگی‌های اخیر و رطوبت در مزارع احتمال زنگ زرد گندم در مزارع زیاد است. بنابراین کشاورزان باید درمزارع مبارزه شیمیایی را دراولویت کاری قرار دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به پایش های صورت گرفته از مزارع تکثیری گندم هم اکنون بطور میانگین، ۱۰درصد مزارع در مرحله پنجه زنی،۷۵رصد در مرحله ساقه دهی و۱۵درصد در مرحله ظهور خوشه قراردارد.

در ادامه افزوذ: بهترین زمان سمپاشی برای کنترل بیماری قارچی زنگ زرد از شروع پنجه زنی تا قبل از ساقه رفتن است.
وی اظهار کرد: اگر مزرعه‌ای شدیدا دچار تنش شده باشد باید در ابتدا بازیافت گیاه برای رسیدن به حالت نرمال صورت گیرد و سپس کود از طریق ریشه به گیاه رسانده شود.
وی ادامه داد: کودهای پتاسیم به همراه ازت باید در تمام مراحل همزمان با هم به گیاه داده شود. همچنین در مزارعی که تراکم بالاست و احتمال ورس وجود دارد کود سیلیس و پتاس همزمان استفاده شود.
ضیائی همچنین سمپاشی بر علیه بیماری قارچی فوزاریوزخوشه در مرحله۴۰الی۵۰ درصد ظهور خوشه ونگهداری برگ پرچم را بسیار مهم خواند و گفت: برگ پرچم و ۳ برگ زیرین پرچم تا ۸۰ درصد در عملکرد گندم موثر هستند؛ بنابراین نگهداری پرچم، و همچنین تقسیط اوره همراه با عناصر ریزمغذی در عملکرد مطلوب بسیار موثر است.
وخاطر نشان کرد : بخش قابل توجهی از کود های ازته و پتاسه در انبار های سازمانی شرکت موجود می باشد که روزانه۲۵۰ الی۳۰۰ تن به انبار کارگزاری ها حمل می شود و بخش دیگر نیز مستقیما در حال ارسال از مبادی و پتروشیمی های کشور به کارگزاری های استان می باشد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.