×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرقت منزل را جدی بگیرید

در آستانه قرار گرفتن در سال جدید و ایام نوروز و خالی بودن منازل، فرمانده انتظامی شهرستان گنبد به شهروندان جهت پیشگیری از سرقت منزل هشدار داد.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ “نادعلی صادقی ” به شهروندان هشدار داد تا با رعایت نکات ایمنی پلیسی از سرقت منزل در تعطیلات نوروزی پیشگیری کنند.
وی با تأکید به عدم ورود افراد ناشناس به منزل، گفت: از ورود افرادی که به عنوان مامور پلیس، دارایی، شهرداری، کارگر خدماتی، مامور آب، برق، گاز، تلفن و… مراجعه می‌کنند، پیش از شناسایی کامل، ممانعت و از باز کردن در برای افرادی که با سایر واحدها کار دارند نیز خودداری کنید.
سرهنگ صادقی افزود: از ورود افراد ناشناس تحت عناوین سمسار، خریدار ضایعات، فالگیر، متکدی و … به داخل ساختمان ممانعت به عمل آورید و هنگام اسباب‌کشی یا انجام کارهای ساختمانی که به باز ماندن درِ ورودی منجر می‌شود، مراقب تردد افراد ناشناس باشید.
این مقام انتظامی یادآور شد: اگر درِ پارکینگ منزل به صورت کنترلی باز و بسته می‌شود، پس از خروج منتظر بمانید تا کاملاً بسته شود و توجه افراد را هنگام رفتن به مسافرت جلب نکنید و ساعت و تاریخ حرکت خود را از اشخاص نامطمئن مخفی کنید.
وی تصریح کرد: محوطه‌ی بیرونی منزل خود را با نصب لامپ، از روشنایی کافی برخوردار سازید و در صورت امکان از چراغ‌های دارای حسگر که با حرکت افراد روشن می‌شوند، استفاده کنید و وانمود کنید همیشه یک نفر در منزل حضور دارد.
سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید به مسافرت بروید یا مجبورید چند روزی خانه را خالی بگذارید، وسایل برقی منزل خود از جمله سیستم‌های روشنایی و نیز وسایل صوتی و تصویری را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید. این سیستم‌ها با توجه به زمانی که بر روی آنها تنظیم می‌کنید، در طول شبانه روز وسایل برقی شما را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می‌کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان گنبد در پایان گفت: بهتر است خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراهتان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با خط ثابت منزل، بتوانید پاسخ داده و هر گونه ظنّی را نسبت به عدم حضورتان خنثی نمایید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.