×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۵ هزار نفر مدد جو مستمری ماهیانه می گیرند

مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: امسال ۲۰ میلیارد تومان پول برای خرید وسایل توانبخشی هزینه کردیم و تا پایان سال شاید این عدد بالاتر هم‌برود.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از برنا ، علیرضا طاهری زاده مدیر کل بهزیستی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جامعه بهزیستی استان شامل معلولین، ایتام‌، زنان سرپرست خانوار ، چند قلوها و معتادین بهبود یافته بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر می شوند که از ما خدمات می گیرند.

طاهری زاده افزود: مهمترین بعد فعالیت ما در بهزیستی خدمت رسانی در ۹۱ مرکز روزانه و شبانه به معلولین می باشد.

وی با اشاره به اینکه  ۴۵ هزار نفر مدد جو مستمری ماهیانه می گیرند تصریح کرد: امسال برای ۱۶۰۴۸ نفر تشکیل کمیسیون دادیم و تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی گلستان اضافه کرد: دانشجویان تحت پوشش تخفیف شهریه دارند، در این زمینه ۴۱۷ نفر حدود ۱ میلیارد و ۷۶۶ میلیارد تومان کمک هزینه شهریه دانشجویی گرفته اند.

طاهری زاده گفت: زنان سرپرست خانوار نیز فرزندشان‌می تواند از کمک هزینه تحصیلی استقاده کند اگر تحت پوشش باشد.

این مقام‌ مسئول یادآور شد: امسال ۲۰ میلیارد تومان پول برای خرید وسایل توانبخشی هزینه کردیم و تا پایان سال شاید این عدد بالاتر هم‌برود.

به گفته طاهری زاده؛ امسال ۹۰۰ویلچر ، ۶۰۱ سمعک، ۷۷۸ عدد توشک مواج که خیلی موردنیاز است ، ویلچر برقی ۲۳ عدد با قیمت هر دستگاه ۶۰‌میلیون امسال خریداری و تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع مسکن و اشتغال شأنیت مددجو باید حفظ شود ، بیان داشت: بر اساس برش استانی سهمیه ما ۸۵۵ مسکن بود ولی تا الان به ۹۰۸ مورد رسیده که ۱۰۸ درصد بوده و ۱۰۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض شده است و ۱۴۲۵ واحد را معافیت رایگان و تخفیف در انشعابات گرفتیم .

مدیر کل بهزیستی گلستان ادامه داد: تفاهم نامه ۲ هزار واحدی با بنیاد مسکن داریم و ۷۸۰واحد را در فاز اول شروع کردیم .

طاهری زاده گفت: ۳۳ میلیارد تومان از اول سال در استان به مددجویان وام ودیعه مسکن دادیم و در سطح کشور رتبه یک وام مسکن کشور را داشتیم.

وی تصریح کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان خیرین کمک کردند و ما در این شرایط سخت اقتصادی توانستیم این مقدار از مشارکتهای مردمی را جلب کنیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.