×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نوروزگاه ایران و ترکمنستان برگزار می‌شود

در جلسه هم‌اندیشی برگزاری نوروزگاه ایران و ترکمنستان بر تعمیق امنیت پایدار مرزها از مسیر پرداختن به اشتراکات فرهنگی و هنری تاکید شد.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست هم‌اندیشی و هم افزایی در برگزاری نوروزگاه مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان در مرز مشترک دو کشور، صبح روز شنبه ۱۹ اسفند با حضور مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،
مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی، مدیر کل فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی و رئیس دبیرخانه کمیته توسعه شرق کشور، برگزار شد.
در این نشست، رمضانی چابک، مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط ایران و ترکمنستان را متاثر از پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و نیز ربع قرن تجربه روابط دیپلماتیک خواند و گفت: در مسیر رویکرد دولت سیزدهم در افزایش تعاملات منطقه‌ای با کشورهای همسایه باید و لازم است؛ گام‌های موثرتری برای گسترش اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری در تعمیق امنیت پایدار مرزها برداشته شود.
وی در خصوص اجرای نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در مرز باجگیران افزود: ۲۹ فروردین ماه، مقرر است تا نوروزگاه مشترک دو کشور ایران و ترکمنستان بر پایه اشتراکات فرهنگی و هنری در مرز باجگیران برگزار شود.

معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان اموراجتماعی کشور از تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد فعال در راستای اجرای طرح مشارکت اجتماعی دعوت به همکاری می کند.

طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی با هدف هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی و داوطلبانه و خرد جمعی در تصمیم گیری ها و تقویت حس مسولیت پذیری و تعامل بیشتر با جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی از طریق مشارکت مردم از مرحله شناسایی نظام مسائل اجتماعی تا کشف راهکارهای عملیاتی، اجرا و ارزیابی برنامه ها توسط سازمان‌های مردم نهاد و گروه های مردمی در دستور کار معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور قرار گرفته است.

در این طرح، پس از ثبت‌نام گروه های مردمی و جهادی و سمن های اجتماعی و شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها، به تناسب تجربیات و تخصص، از این ظرفیت عظیم مردمی در احصا نظام مسائل اجتماعی کشور بهره گیری می نماید
در همین راستا تشکل های مردمی، سازمان های مردم نهاد و گروههای جهادی برای تکمیل و ارسال پرسشنامه اعلام آمادگی شرکت در اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی، از طریق لینک یا سر شماره ذیل اقدام نمایید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.