×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت بیش از دو میلیون نهال در گلستان از ابتدای سال

تشبیه نیوز گلستان – مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: این طرح در حال حاضر در استان به اتمام رسیده و جهت جلوگیری از هجوم ریزگردها از سمت صحرای قره قوم ترکمنستان برای ۲۴۷هزار هکتار تدوین شده که اجرای آن نیازمند ۵و یک دهم همت اعتبار نیاز دارد که پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور برای مدت ۱۰سال اجرایی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ابراز کرد :از ابتدای سال تاکنون بیش از دو میلیون نهال در گلستان کاشته شده است.

حمید سلامتی به مناسبت فرا رسیدن هفته درخت و درختکاری با اشاره به کاشت یک میلیارد درخت در کشور در یک دوره چهارساله گفت: تا کنون۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شد که ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله آن درحال کاشت است.

وی افزود: ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال با هدف زراعت چوب، ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار آن برای توسعه فضای سبز و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال نیز برای احیای جنگل در نظر گرفته شده که به طور رایگان بین متقاضیان توزیع می‌شود.

سلامتی ادامه داد: در این راستا ۱۳ تفاهم نامه برای توسعه فضای سبز در محیط صنایع، کارخانجات، معابر شهری و روستایی، بوستان‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است.

حمید سلامتی متذکر شد: با توجه به اینکه در عرصه شمالی استان اراضی مرتعی و بیابانی وجود دارد، باید بوته‌هایی متناسب با شرایط آنجا کاشته شود که بر این اساس حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بوته بیابانی و مرتعی در شهرستان‌های آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه تولید شده است.

سلامتی گفت: همکاران ما بیش از یک ماه است که یک میلیون اصله نهال را در این مناطق مرتعی و بیابانی کاشتند و بقیه نیز تا ۱۵ فروردین سال آینده کاشته می‌شود.

سلامتی در ادامه با بیان اینکه ۲۶۱ پرونده برای تصرف عرصه های جنگلی تشکیل شده است ، اظهار کرد: در ۱۱ر ماهه امسال بالغ بر ۱۷۲ هکتار ۲۶۱ فقره پرونده ، برای تصرف ۲۷ هکتار اراضی ساحلی ۶ پرونده و ۳۸۱ پرونده عم برای ۴۴۷ هکتار تشکیل شده است.

او با بیان اینکه برای کاشت نهال در جنگل نیز که یک بخش از آن مربوط به زراعت چوب بوده است افزود: برای زراعت چوب از نوع صنوبر و اوکالیپتوس باید یک میلیون ۷۰۰ هزار اصله نهال را در اختیار مردم قرار دهیم.

سلامتی اضافه کرد: اکنون نزدیک به ۳۵۰ هزار اصله نهال برای زراعت چوب و هم برای فضای سبز در اختیار مردم قرار گرفته است و بقیه نیز تا پایان فروردین کشت خواهد شد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.