×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استقلال وکیل باید حفظ شود / و پذیرش ۲۷۴ نفر وکیل در گلستان

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: استقلال وکیل لازمه شکوفایی جامعه است و اگر استقلال را از نهاد وکالت بگیرند جامعه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

تشبیه نیوز گلستان – علی طالع‌زاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: از همه مردم فهیم استان دعوت می‌کنم با حضور پرشور و آگاهانه خود در کارزار انتخابات زمینه ورود افراد اصلحی که بتوانند مشکلات و مسائل مردم را حل و فصل کنند را فراهم کنند.

وی ضمن انتقاد از تصویب قانون تسهیل مجوز کسب و کار در اسفند ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این قانون ظرفیت عددی مورد نیاز هر استان برای پذرش وکیل را برداشته و کسب حد حساب نمره مشخصی را برای وکیل شدن افراد تعیین کردند که این مسأله باعث ورود وکلای بیش از حد نیاز در جامعه شده است.

علی طالع زاری اظهار کرد: امروز هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری است که در سال ٣١ توسط دکتر مصدق در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و هر سال این روز گرامی می داریم.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: نهاد وکالت حدود یک قرن سابقه دارد و شروع نهاد وکالت به سال ١٢٩٧ هجری شمسی بر می گردد.

رئیس کانون وکلای استان گلستان با بیان این‌که طبق قانون تسهیل کسب و کار هر شخصی که ۷۰ درصد میانگین یک درصد بالای آزمون را کسب کند، قبول محسوب می‌ ‌شود، گفت: در نتیجه این تصمیم ظرفیت ورودی وکیل در استان گلستان به یکباره ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.

طالع‌زاری از پذیرش ۲۷۴ نفر وکیل در سال گذشته از طریق آزمون کارآموزی وکالت در استان گلستان خبر داد و افزود: این درحالی است که به طور مثال در چهار یا پنج سال گذشته پذیرش وکیل از طریق این آزمون ۳۰ تا ۴۰ نفر در سال بوده است.

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در سال گذشته، گفت: این قانون پذیرش وکلا را دستخوش تغییر کرد و باعث شده شاهد قبولی ١٠ برابری در آزمون وکالت باشیم.

طالع زاری ادامه داد: کانون وکلای دادگستری گلستان بعد از تصویب این قانون در یک اقدام نمادین و ابداعی در کشور، یک طرح پژوهشی را تصویب کرده است تا با ارائه آن به مجلس و قوه قضائیه، ایرادات این طرح به طور مستند ارائه می شود.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ٧٢ وکیل و کارآموز وکالت در استان، گفت: از این تعداد، ٧٣۴ نفر وکیل پایه یک، ٢ نفر وکیل پایه ٢ و ٣٣۶ نفر کارآموز وکالت هستند.

این مقام مسئول شرافت شغل وکالت را همانند شرافت شغل خبرنگاری برشمرد و تصریح کرد: استقلال وکیل لازمه شکوفایی جامعه است و اگر استقلال را از نهاد وکالت بگیرند جامعه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

طالع زاری متذکر شد : در راس ساختار کانون، هیئت مدیره است و توسط هیئت مدیره اداره می شود.

وی با اشاره به عملکرد دادسرای انتظامی کانون، ابراز کرد: در سال گذشته و ۶ ماهه امسال، ٢۴١ شکایت و گزارش علیه همکاران ما ثبت شده است که از این تعداد ١٠٨ مورد منجر به قرار منع تعقیب شده، چهار مورد کیفرخواست صادر شده و ۴٠ مورد منجر به صدور آرای محکومیت شده است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان نیز در ادامه گفت: اگر وکیل استقلال و آزادی لازم را برای کارش نداشته باشد، فقط اسمش وکیل است و کارایی ندارد.

رضا سلیمانی افزود: در یک محاکمه و کاری که برای محاکمه انجام می شود و تمام عوامل وابسته به دولت هستند، تنها کسی که به قانون تذکر می دهد وکیل است.

وی ادامه داد: وکیل باید حمایت کننده حقوق موکلین باشد و کانون وکلا طرفدار و حامی رسانه ها هستند.

عضو دیگر هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: کانون وکلا میراث دار دکتر مصدق است و باید بتوانیم استقلال کانون های وکلا و نهادهای دیگر را با تمام تلاشمان نگه داریم.

فرهاد توماج افزود: شرافت وکالت همانند شرافت خبرنگاری است و همچون این قشر موثر هستند.

وی با بیان اینکه تلاش هایی انجام می شود تا وکلای جوان را از جاده خودشان منحرف کنند، اظهارداشت: وقتی عرضه و تقاضا برابر نباشد، وکیل را به سمت دلالی خواهد برد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.