×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمادگی گلستان برای طرح ملی امدادونجات نوروزی ۱۴۰۳

دوره بازآموزی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گلستان به منظور اجرای طرح ملی امدادونجات نوروزی سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، قاسم غریب آبادی با اعلام این خبر گفت: با هدف افزایش سطح آمادگی و توانمندی نیروهای امدادی و سرعت عمل در پاسخگویی و ارائه خدمات بهتر در طرح ملی امدادونجات نوروزی ۱۴۰۳ دوره بازآموزی به مدت ۴ روز با حضور نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات استان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه ارتقای سطح دانش علمی و مهارت فنی نجاتگران مورد تاکید هلال احمر است. در این دوره‌ها نجاتگران فوریت های پیش بیمارستانی را تحت نظر مدرسین تخصصی، با مباحث مدیریت صحنه، مدیریت راه هوایی، فوریت های طب داخلی، مراقبت های اولیه در تروماها، تثبیت فیزیکی مصدوم، محدود سازی حرکت و حمل مصدوم تمرین کردند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در رشته تخصصی جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل نجاتگران محورهای آشنایی با خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت در صحنه، نحوه رهاسازی و تثبیت خودروها، چرخه پاسخگویی به حوادث به صورت میدانی و کار عملی با سناریوهای مختلف به صورت عملی انجام دادند.

وی گفت: دوره پیش بیمارستانی طی دو روز در شعب و دوره‌های عملی به صورت شرق و غرب استان در اردوگاه کشوری امیرمحمد قاسمی دلند و همچنین در مرکز نگهداری خودروهای اسقاطی قربان آباد جاده گرگان_آق قلا برگزار شد.

گفتنی است در دوره‌های عملی آمادگی برای نوروز علاوه بر بازآموزی، در پایان از نجاتگر راننده‌ها نیز آزمون فنی و نحوه نگهداری خودروهای امدادی به عمل آمد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.