×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست مجمع خیرین انتقال خون استان گلستان با فرماندار شهرستان گرگان

فرماندار گرگان گفت: در شرایط بحرانی، داشتن ذخایر خونی مناسب یکی از مهم ترین نیاز ها جهت مدیریت بحران می باشد.
به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان ، نشست مجمع خیرین انتقال خون استان با حضور اسماعیل نادری فرماندار شهرستان گرگان، فاطمه محمدی مدیر کل انتقال خون استان گلستان، سمیه رضایی مدیر عامل مجمع خیرین انتقال خون استان و جمعی از خیرین برگزار شد.
دکتر الیاس نادری فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه خیرین انسان های استوار روزهای سخت هستند اظهار کرد: حضور و حمایت خیرین در کنار بودجه های استانی و شهرستانی در رفع چالش ها و نیازهای انتقال خون مؤثر واقع خواهد شد.
فرماندار شهرستان حضور افراد توانمند و متعهد در این مجمع را نتیجه بخش دانست و افزود: موضوع تأمین زمین و مطالبه آحاد مردم جهت احداث ساختمان انتقال خون و رفع این نیاز اساسی شهرستان، لازم است در برنامه ریزی و بودجه استان مطرح و پیگیری شود.
دکتر فاطمه محمدی مدیرکل انتقال خون گلستان با ارائه گزارشی از وضعیت خدمات‌دهی این دستگاه در تامین نیاز خونی مراکز درمانی استان گفت: علاوه بر پوشش بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص نیازمند خون دراستان که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی، ۲۵ مرکز درمانی با سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی فعال در شهرستان‌های گلستان زیر پوشش این اداره کل است.
مدیرکل انتقال خون استان گلستان در ادامه افزود ، تهیه تخت‌ سیار و سردخانه و راه‌اندازی پایگاه ثابت و سیار، از جمله نیازهای انتقال خون استان است که رفع این کمبودهای زیرساختی با کمک خیرین امکان‌پذیر است.
وی افزود: گلستان چهار پایگاه ثابت انتقال خون دارد که با توجه به سکونت جمعیت افزون بر ۲ میلیونی استان در ۱۴ شهرستان، ساخت و راه اندازی پایگاه های ثابت و سیار برای دریافت خون ذخیره منابع خونی گلستان را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.
وی درپایان افزود ، زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.