×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان

اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با هدف گسترش همکاری ها، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، تفاهم نامه همکاری با حضور عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان و حجت الاسلام سیدمحمد حسینی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان امضا شد.

ارائه راهنمایی و مشاوره های تخصصی از سوی نهاد به منظور مجموعه سازی و سامان دهی منابع کتابخانه ای کانون، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت های مختلف، پذیرش کتابداران کانون مساجد به صورت کارورز و شرکت در دوره های آموزشی کتابداری و تخصصی نهاد در قالب دستور العمل کتابخانه های مشارکتی، برگزاری جلسات نشست کتابخوان و نقد کتاب و تقدیر از مروجین حوزه کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت های مختلف در طول سال با همکاری دو دستگاه در قالب دستورالعمل کتابخانه های مشارکتی، عضویت اعضای کانون ها و خانواده های آنان با ارائه کد تخفیف، طبق دستورالعمل نهاد کتابخانه ها، بهره مندی از اساتید نهاد کتابخانه ها در برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران و کارشناسان کتابخانه های مشارکتی کانون های فرهنگی مساجد استان، کمک به تامین منابع مورد نیاز کتابخانه (شامل کتاب، منابع چند رسانه ای، نرم افزار، نشریات و …) در قالب دستورالعمل کتابخانه های مشارکتی از تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان در این تفاهم نامه است.

تامین مکان کتابخانه با دارا بودن حداقل شرایط استاندارد و تجهیزات و سایر لوازم مورد نیاز (با تایید نهاد)، تامین نیروی انسانی کتابدار به منظور اداره کتابخانه های کانون مساجد، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت های مختلف، تشویق و ترغیب کارکنان، خانواده و اعضای ستاد کانون های فرهنگی به عضویت در کتابخانه های عمومی استان از تعهدات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان به شمار می‌ رود.

اجرای برنامه های فرهنگی مشترک جهت ترویج فرهنگ مبتنی بر آداب سبک زندگی اسلامی و ایرانی جامعه، بهره گیری از ظرفیت ها و فضاهای فرهنگی دو دستگاه در جهت ارتقا و اعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تاسیس و راه اندازی کتابخانه سیار با همکاری ٢ دستگاه در نقاط محروم استان از تعهدات مشترک این ٢ نهاد فرهنگی در این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌ نامه با تعهدات در نظر گرفته‌ شده فاقد هر گونه تحمیل هزینه برای طرفین و رایگان است و در خصوص توافقات خارج از این تفاهم‌ نامه، هزینه‌ ها و سایر موارد مالی، طرفین یکدیگر را از مبلغ و چگونگی آن به‌ صورت کتبی مطلع و پس از توافق و انعقاد قرارداد جداگانه و با تعیین سهم هر کدام از طرفین در اجرت، نحوه تأمین هزینه‌ ها و بهره‌ برداری از نتایج و با توجه به ضوابط و مقررات مندرج در آیین‌ نامه مالی و معاملاتی طرفین، موضوع مورد توافق به اجرا در می‌ آید. توافقات با رعایت قوانین و مقررات مربوط در یکایک موارد به‌ صورت جداگانه تدوین و به امضای طرفین خواهد رسید.

مدت زمان اجرای این تفاهم‌ نامه سه ساله است و در صورت موفقیت طرح‌ ها و رضایت طرفین برای مدت مورد توافق قابل تمدید خواهد بود.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.