×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت ۳ اثر طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت سه اثر میراث طبیعی شامل سه درخت کهن‌سال چنار استان در فهرست آثار ملی طبیعی ایران خبر داد.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: در جلسه اخیر شورای عالی ثبت آثار طبیعی کشور که با حضور اساتید و پیشکسوتان حوزه جنگل و محیط‌زیست کشور، نمایندگان تام‌الاختیار محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و مدیرکل ثبت آثار تاریخی-فرهنگی و طبیعی کشور در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، تعداد سه اثر طبیعی استان با تائید و تصویب در کمیته مذکور در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ثبت رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آثار شامل درخت کهن‌سال چنار روستای کلاسنگیان گرگان، درخت چنار کهن‌سال روستای آبپران گالیکش و درخت چنار کهن‌سال روستای یکه چنار شهرستان مراوه‌تپه با سن حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ سال است.
او یادآور شد: با ثبت این سه اثر، تعداد آثار استان گلستان در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ۴۴ اثر رسید.
ساوری ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود چشمه‌ها، آبشارها و مواریث طبیعی فراوان در استان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی کشور گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند نگارستان ایران برداشته و زمینه جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان بیش‌ازپیش فراهم شود.
لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی صادر و به استان ابلاغ خواهد شد.

 

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.