×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرحله پایانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید استان گلستان برگزار شد

مرحله پایانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید استان گلستان با حضور جمعی از شرکت کنندگان کودک، نوجوان و کتابدار در کتابخانه شهید ربانی شهرستان بندرگز برگزار شد.

به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، مرحله پایانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید استان گلستان با حضور صابر حسن پور فرماندار شهرستان بندرگز، مسئولین کتابخانه های عمومی گلستان و جمعی از شرکت کنندگان کودک، نوجوان و کتابدار برگزار شد.

عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه ها در برگزاری این جشنواره مفید و تاثیرگذار، اظهار داشت: دومین دوسالانه نشان “هدهدسفید” با هدف شناسایی سلیقه کتابخوانی مخاطبان کودک و نوجوان، شناسایی و حمایت از آثار گردآوری شده و محصول ایرانی و اسلامی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه ریزی و برگزار شد.

وی افزود: از ویژگی های این جشنواره می توان به شناسایی همزمان کتاب‌های تأثیرگذار و پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان و استعدادهای برتر کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی و اطلاع از سلیقه مطالعه افراد و آشنایی با نویسندگان پرتلاش و خلاق کشور اشاره کرد.

میرزاعلی تاکید کرد: جشنواره هدهد سفید دو جریان مهم اجتماعی و فرهنگی را دنبال می‌کند و حرکتی پایدار و حمایتی را جهت تشویق پدیدآورندگان و گردآورندگان محبوب کشور به وجود آورده است و از سوی دیگر ایجاد انگیزه بیشتر در گسترش فرهنگ مطالعه و مهارت خواندن در بین کتابخوان‌ها را موجب می‌شود.

گفتنی است، مرحله استانی این دوسالانه در ۲ بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان و غیرداستان و همچنین معرفی داوران برتر در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران (کارشناسان حوزه کتاب) برگزار شد. اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» در گلستان با رقابت ۱۰ شرکت کننده کودک، ۳ نوجوان و ۶ کتابدار در کتابخانه شهید ربانی شهرستان بندرگز به کار خود پایان داد و پس از ارزیابی تخصصی توسط داوران ۳ کتابدار، ۵ کودک و ۲ نوجوان به مرحله ملی راه یافتند.
در پایان مراسم، برگزیدگان این رویداد فرهنگی با اهدای مدال و لوح، تقدیر شدند.

 

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.