×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۶۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت گلستان قراردارند

رئیس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت : بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر پایه در کشور ، یک بیمه فراگیر بوده و همواره حامی و پشتیبان بیمه شدگان در پرداخت هزینه های سرسام آور در زمان بیماری به خصوص اقشار کم درآمد و محروم جامعه می باشد .

تشبیه نیوز گلستان –رسول خزینی اظهار داشت : اداره کل بیمه سلامت استان در راستای پوشش بیمه همگانی کلیه آحاد جامعه ، بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش بیمه درمان خود قرار داده که این میزان معادل ۶۰ درصد جمعیت استان می باشد . این بیمه شدگان در صندوق های ۴گانه که شامل صندوق کارکنان دولت – سایر اقشار – روستائیان و سلامت همگانی می باشد ، تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات بیمه ای این سازمان بهره مند می گردند .

وی افزود : در حال حاضر ۹۹۴ هزار نفر از این بیمه شدگان بصورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه درمان صندوق های روستائیان و سلامت همگانی قرار گرفتند که این میزان معادل ۸۲% از جمعیت بیمه شدگان استان می باشد .

خزینی با اشاره به اینکه پوشش بیمه درمان روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان از سوی سازمان بیمه سلامت صورت می پذیرد گفت : این پوشش بیمه ای مشمول افرادی است که که فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی می باشند ودر حال حاضر ۸۱۸ هزار نفر از جمعیت استان از این پوشش بیمه به صورت کاملا رایگان برخوردار ند .

وی تصریح کرد : پوشش بیمه درمان صندوق سلامت همگانی ایرانیان ، مشمول کلیه ساکنین مناطق شهری بالای ۲۰ هزار نفر بوده که فاقد هرگونه پوشش درمان بیمه پایه می باشند . این بیمه شدگان بر اساس نتایج ارزیابی وسع و دهک های درآمدی که از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای آنان اختصاص یافته تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند .

بر این اساس کلیه افرادی که در ۵ دهک اول درآمدی قرار گرفته اند ، به صورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و افرادی که در دهک های ۶ تا ۹ درآمدی قرار گرفته اند نیز از تخفیفات ۵۰ تا ۸۰ درصدی دولت جهت پوشش بیمه درمان خود بهره مند می گردند .

رئیس اداره بیمه گری و درآمد استان خاطر نشان کرد : در حال حاضر در این استان تعداد ۱۹۵ هزار نفر تحت پوشش این صندوق بیمه ای قرار گرفته اند که ۱۷۶ هزار نفر از آنان معادل ۹۱% بیمه شدگان این صندوق در دهک های ۱ تا ۵ بوده و به صورت کاملا رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند .

وی در ادامه از هم استانی های عزیز خواست که با توجه به تسهیل شدن شرایط پوشش بیمه درمان برای کلیه آحاد جامعه از سوی سازمان بیمه سلامت ایران ، پوشش بیمه درمان خود را به زمان بیماری و کسالت موکول نکرده در هنگام سلامتی به فکر پوشش بیمه درمانی خود و افراد تحت تکفل بوده و از تخفیفات شایان توجه دولت محترم بهره مند گردند . جهت این امر میتوانند از طریق سامانه شهروندی به آدرس http://csp.ihio.gov.ir به صورت غیرحضوری و شبانه روزی و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت در این خصوص اقدام نمائید کلیه بیمه شدگان سازمان نیز جهت اطلاع از آخرین وضعیت پوشش بیمه ای خود و اعتبار بیمه نامه از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* و یا سامانه تلفنی ۱۶۶۶ که به صورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به نیازهای بیمه ای بیمه شدگان محترم می باشد ، اقدام نمایند .

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.