×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
پیشرفت تصادفی نیست و یک واقعیت دست یافتنی است و پیشرفت اصلی توجه به رشد و افزایش دانش،آگاهی و مهارت منابع انسانی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در مراسم تجلیل از برترین های مهارتی استان:
پیشرفت تصادفی نیست و یک واقعیت دست یافتنی است و پیشرفت اصلی توجه به رشد و افزایش دانش،آگاهی و مهارت منابع انسانی است

به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت، گردهمایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، تجلیل از برترین های مهارتی استان گلستان با حضور دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، وفایی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورای مهارت برگزار شد.

به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، دهنوی ضمن تبریک هفته دولت، گفت: مهارت امروز به عنوان یک اصل در زندگی است و در تمامی ابعاد زندگی تاثیرگذار و نقشی مهم را ایفا می کند و خوشحالیم در مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان عزم و اراده ای ویژه ای برای تحول در حوزه مهارت آموزی شکل گرفته است به همین منظور از مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان به واسطه عملکرد بسیار مطلوب در حوزه مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی تقدیر و تشکر می کنم و استان در این حوزه نگرانی ندارد.

وی افزود: بخش عمده ای از افراد متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ که فاقد گواهینامه مهارت و یا مدرک دانشگاهی غیر مرتبط با موضوع اشتغال داشتند از طریق گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهینامه مهارت، موضوع پیگیری و انجام شد که بنا داریم در سال آینده ۵۰ درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات از این طریق انجام شود که این عدد در سال جاری ۳۰ درصد بوده است.

دهنوی بیان کرد: در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ از طریق برنامه ریزی دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، منابعی را برای آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد با توجه به اولویت های پیش بینی شده در سند آمایش سرزمین استان برای هر مجموعه ای که نیازمند دریافت تسهیلات هست شرایط فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه بخش خصوصی ، مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان باید برای تعهد ۶۰ درصدی آموزش های مهارتی استان توسط بخش خصوصی برنامه ریزی و تا پایان سال گزارش آن را ارائه کند.

وی در بخشی دیگر گفت: عقب ماندگی های استان در حوزه کشاورزی با توجه اینکه گلستان قطب کشاورزی کشور محسوب می شود، خیلی زیاد است و در مکانیزاسیون و بذر باید برنامه ریزی های لازم در حوزه ارائه آموزش ها جهت پیشرفت استان در این حوزه ها انجام شود و با توجه به ایجاد و بهره برداری از مرکز آموزش تخصصی کشاورزی نی تپه خان ببین این مهم امکان پذیر است.

دهنوی همچنین اظهار کرد: دولت سیزدهم سامانه صدور مجوزها را ایجاد کرد که هر فردی که می خواهد اقدامی کند باید زیرساخت ها و تجهیزات آن بررسی شود و این به معنای دولت الکترونیک است.

وی گفت: ما قدردان مردمی هستیم که نشان دادند که دلهایشان برای این نظام و انقلاب می تپد و این انگیزه در آنها وجود دارد که کشور روز به روز محکم تر و قوی تر شود.

رئیس شورای مهارت استان گلستان گفت: تکلیف میکنیم ۳۰ درصد آموزش های مورد نیاز کارکنان دستگاه های اجرایی استان از طریق آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان انجام شود.

دهنوی در پایان گفت: پیشرفت تصادفی نیست و یک واقعیت دست یافتنی است و پیشرفت اصلی توجه به رشد و افزایش دانش،آگاهی و مهارت منابع انسانی است و آنچه که از دولت ها و از حکمرانی حکمران ها به جا می ماند، نیروی انسانی است که به آن توجه کردیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.