×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رفع موانع ورود سرمایه گذار برای اتمام پروژه شهربازی مدرن گرگان

دستگاه قضایی گلستان اعلام آمادگی کرد؛
رفع موانع ورود سرمایه گذار برای اتمام پروژه شهربازی مدرن گرگان

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تلاش برای رفع موانع ورود سرمایه گذار جهت اتمام پروژه شهربازی مدرن گرگان سخن گفت.

به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، حیدر آسیابی در جلسه کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: متاسفانه وضعیت استان در حوزه گردشگری مطلوب نیست و ظرفیت گردشگری ما بیش از وضع موجود است.

آسیابی افزود: استان گلستان بیش از آنکه مقصد گردشگری باشد معبر گردشگری است و متولیان امر به وظایف خود در این حوزه عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه حامی اقدامات قانونی شهرداری و شورای شهر گرگان هستیم اظهار کرد: امروزه پیشبرد برنامه‌های توسعه استان‌ها از طریق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود نه صرفاً ادارات دولتی.

آسیابی تصریح کرد: برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و پروژه‌های گردشگری آمادگی کامل داریم ورود پیدا کنیم و پرونده‌های حقوقی و قضایی را با سرعت بالاتری رسیدگی خواهیم کرد.

مشکلات حقوقی مانع جذب سرمایه‌گذار شده است
شهردار گرگان از مسئولان قضایی استان خواستار تسریع رسیدگی به پرونده‌های حقوقی پروژه شهربازی مدرن جهت جذب سرمایه‌گذار شد.

سید محمدرضا سیدالنگی در این جلسه اظهار کرد: برای ساخت ابر پروژه شهربازی مدرن حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان برآورد مالی شده است و چنانچه شهرداری بخواهد به تنهایی آن را اجرایی کند بیش از ۱۰ سال به طول می‌انجامد.

سیدالنگی افزود: از همان ابتدا شهربازی را به چشم یک پروژه سرمایه‌گذاری دیدیم که ساخت بخش اولیه آن را شهرداری عهده‌دار شد و قرار بود سرمایه‌گذاران آن را تکمیل کنند.

وی با اشاره به موانع ساخت این پروژه گفت: حضور معارضین در محل اجرای پروژه روند پیشرفت آن را کند کرده به همین جهت سرمایه‌گذاران تمایلی برای تکمیل شهربازی نشان نمی‌دهند.

شهردار گرگان با تقدیر از دادستان مرکز استان از مسئولان قضایی درخواست کرد: خواهشمندم دستور رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را صادر نمایید تا بتوانیم شهربازی مدرن گرگان را تا پیش از پایان این دوره مدیریت شهری تحویل شهروندان دهیم.

مشکلات حقوقی روند ساخت پروژه ها را کند کرده است
رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه گذاری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر نیز پس از پایان جلسه بیان کرد: طی بررسی‌هایی که کمیسیون تخصصی گردشگری و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر گرگان از پروژه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری مدیریت شهری متوجه شدیم که خیلی از پروژه‌ها با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه است و این مشکلات حقوقی و قضایی باعث شده که پروژه‌ها با کندی پیش بروند.

علی اکبر بصیرنیا افزود: در این راستا از ریاست دادگستری استان، دکتر آسیابی و همچنین دادستان محترم دکتر اسپانلو دعوت کردیم تا با هم اندیشی و مشورت همه اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری بتوانیم مشکلات را به سمع و نظر مقامات قضایی برسانیم.

وی اظهار داشت: در این نشست مشکلات قضایی پروژه‌های شهربازی مدرن، بازار موزه هفت شهر، تله کابین، آبشار مصنوعی و همچنین پروژه بخش خصوصی مجموعه گردشگری لوتوس در کمربندی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ضمن قدردانی از همراهی و حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در این جلسه خاطر نشان کرد: دوستان قول دادند که در اسرع وقت به صورت تخصصی در قالب یک کارگروه مشترک با حضور مدیران تخصصی حوزه حقوقی شهرداری، اعضای شورا و همچنین قضات مرتبط به این حوزه موضوعات مطروحه مورد پیگیری قرار گیرد.

لازم به ذکر است، در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون گردشگری، سرمایه گذاری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان به ریاست علی اکبر بصیرنیا که با حضور دکتر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان و محمود اسپانلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد، بررسی موانع و مشکلات قضایی پروژه های گردشگری و سرمایه گذاری مدیریت شهری و حمایت از سرمایه گذاران پروژه های گردشگری و مدیریت شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.