×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سومین جلسه شورای فضای مجازی استان برگزار شد

فعالیت های شورای فضای مجازی مردم محور و با مشارکت نخبگان باشد:
سومین جلسه شورای فضای مجازی استان برگزار شد

تشبیه نیوز – سومین جلسه شورای فضای مجازی استان با حضور دکتر زنگانه استاندار، دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مهندس سیدرضا حسینی دبیر و دستیار استاندار در فضای مجازی استان و مدیران کل در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در سومین نشست شورای فضای مجازی استان گلستان، تصریح کرد: آموزش و پرورش ظرفیت فوق العاده ای برای انجام فعالیت های خانواده محور از جمله انجمن اولیاء و مربیان، کلاس های سواد رسانه ای، طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) دارد که میتوان کارهای ویژه ای با استفاده از این ظرفیت ها در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی انجام داد.
استاندار گلستان گفت: باید آموزش در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی را از مدیران بخش ها شروع کنیم و در این زمینه از مدیران مربوطه خواستار سرمایه گذاری در امر آموزش به مدیران استان شد.
دکتر زنگانه برای انجام فعالیت های مرکز آموزش فضای مجازی کشور در استان گلستان بصورت پایلوت اعلام آمادگی کرد.
همچنین در این جلسه دبیر شورای فضای مجازی استان گلستان نیز در این نشست گفت: در جامعه ای که همه مردم درگیر فضای مجازی شده اند و در این فضا فعال اند، سرگرم اند، تجارت و کار می کنند هرچقدر در زمینه سواد رسانه ای و فضای مجازی کار کنیم بازهم کم است.
سیدرضا حسینی افزود: ما در حال عبور از عصر ارتباطات به تمدن هوش مصنوعی و یا عصر فضای مجازی هستیم. با ظهور کرونا سبک زندگی مردم در بخش فضای مجازی تغییرات محسوسی پیدا کرد و اگر ما نتوانیم از فرصت های این تکنولوژی بهره مند گردیم تهدیدات آن ما را مورد خطر قرار خواهد داد.
در این جلسه سعید تجری رئیس پلیس فتا استان نیز افزود: آموزش در حوزه فضای مجازی یک سرمایه گذاری است و این آموزش ها باید از سنین پایین صورت گیرد. ایشان در ادامه به بیان مواردی از جرائم صورت گرفته در فضای مجازی پرداختند.
در این نشست که با حضور مدیران و روسای دستگاه های اجرایی، روسای دانشگاه ها و تعدادی از نخبگان جوان و صاحب نظر استان تشکیل شده بود، دکتر اصغری مدیر کلینیک سلامت ذهن تهران به بیان نکاتی پیرامون مسائل روز فضای مجازی پرداخت.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.