×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه زیرسایه خورشید در استان برگزار می‌شود

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان گلستان گفت: هدف از جشن‌های زیرسایه خورشید ایجاد فضای معنوی، شور و نشاط اجتماعی و بسترسازی برای فرهنگ زیارت از راه دور است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان گلستان گفت: در نوروز سال جاری موکب‌های میقات الرضا در پنج نقطه استان در شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، بندرگز و گرگان میزبان مسافران بوده و از بیش از ۲۳ هزار نفر پذیرایی کردند که حدود ۱۵۰ میلیون تومان توسط خادمیاران و خیران برای این مهم هزینه شد.

عباس حاجی‌اکبری در نشست خبری افزود: هم اکنون در کانون تخصصی و عمومی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خادمیار در حال ارائه خدمت به مردم استان خصوصا در مناطق محروم و کمتر برخوردار هستند که از این تعداد هزار و ۶۸۶ نفر خادمیار خانم و باقی خادمیار آقا هستند.

وی اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۶۵۰ خادمیار تخصصی و ۲ هزار و ۸۵۰ نفر در کانون‌های عمومی مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به ۱۹ کانون تخصصی بیان کرد: شعر و ادب، بانوان و خانواده، گروه‌های جهادی، زیارت اولی، کارآفرینی و اشتغال، سلامت، قرآنی، ایثار و شهادت، مشاوره و مددکاری، کتاب و کتابخوانی و نوجوانان و جوانان رضوی از جمله کانون‌های فعال تخصصی هستند.

حاجی اکبری افزود: ۱۰۱ هزار در مساجد و درب منازل افطاردهی شد و همچنین هزار و ۲۶۰ بسته معیشتی ارزاق توزیع شد که یک میلیارد تومان هزینه توسط خادمیاران و خیران برای این مهم تامین شده است.

وی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال ۱۲۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی تا ۱۴ میلیارد تومان به آنها وام اشتغال پرداخت شود.

وی بیان کرد: جشن‌های دهه کرامت با حضور ۱۳ خادم حرم مطهر در سه گروه در استان حضور یافته و پس از حضور در مزار شهدای گمنام، عطرافشانی گلزار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان جشن‌های زیر سایه خورشید شروع می‌شود.

دبیر جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید استان گلستان گفت:از سال ۱۳۸۷ میزبان خادمان رضوی در استان گلستان بوده و تا نمادهایی همچون پرچم متبرک و خادمان رضوی در استان در این هفته داشته باشیم.

صابرکشیری افزود: ایجاد جشن‌های مردمی برای بسترسازی زیارت از راه دور از سوم تا دهم خرداد ماه خادمان رضوی در استان گلستان حضور یافته و دو کاروان آنها به شرق استان و یک کاروان در مرکز استان خواهند بود.

بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه زیرسایه خورشید در استان برگزار می‌شود که اهتزاز پرچم در ورودی شهرستان‌ها، حضور در مناطق محروم، بازارهای محلی و سنتی، ایجاد غرفه‌ها، تولد دوباره من، کرسی‌های تلاوت رضوی، اهدای چادر و جشن‌های تکلیف، جشن‌های ویژه دختران، «با اجازه امام رضا (ع) بله»، طب الرضا، اعزام مشاوران، ویزیت رایگان، تاکسی رانی صلواتی، دیدار با فرزندان کار، دیدار با علما، حضور در بیمارستان‌ها و شهرک‌های دانش‌بنیان از آن جمله است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.