×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علت آسم چیست ؟

تشبیه نیوز – علت اصلی این بیماری ناشناخته است ولی تحقیقات نشان داده است کـه ترکیبی از عوامل ارثی (ژنتیکی) و محیطـی در بـروز ایـن بیمـاری نقـش دارند. وجود سابقه آسم، اگزما، آلرژی بینـی و آلـرژی غـذایی در اعـضای خانواده احتمـال بـروز آسـم را در سایر افراد خانواده افزایش میدهـد.

همچنـین افـرادی کـه سـابقه انـواع آلرژیها به ویژه آلرژی بینی را دارند با احتمال بیشتری ممکن اسـت بـه آسم مبتلا شوند . همچنین مواجهه با برخی عوامل محیطی همچون دود سیگار و اسپند یا آتش،آلودگی هوا، آلاینده های شیمیایی و یا تماسهای شـغلی ( نظیـرکارگران لاستیک سازی، رنگسازی، چوب بری، نانوایی… ) میتواند منجـربه بروز آسم شود.

آسم یکی از معضلات نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما محسوب می گردد . بیش از سیصد و چهل میلیون نفر در دنیا مبتلا به آسم هستند و پیش بینی می شود.

طی یک دهه آینده تعداد مبتلایان به آسم بیش از صد میلیون نفر افزایش یابد . در ایران شیوع آسم در کودکان و نوجوانان حدود یازده درصد و در بالغین حدود نه درصد می باشد.

نظر به اهمیت موضوع و ضرورت پیشگیری و کنترل این بیماری GINA ( ائتلاف جهانی برای کنترل آسم ) اولین سه شنبه ماه می را به عنوان روز جهانی آسم نامگذاری کرده است.

امسال شعار روز جهانی آسم که مصادف با دوازدهم اردیبهشت ماه می باشد مراقبت آسم برای همه انتخاب شده است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.