×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نبود سایت متمرکز تخلیه سپتاژ در گلستان

تشبیه نیوز – مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان گفت: ممانعت از تخلیه پسماند و نخاله در حیطه وظایف سازمانی مدیریت پسماند قرار ندارد اما این آمادگی وجود تا پسماندهای شهری و روستایی را در سایت‌های پردازش زباله و پسماند پذیرش کنیم و در این موضوع محدودیتی نداریم.
حسن ملک شاهکوهی افزود: برای کاهش معضل تخلیه نخاله ضرورت دارد تا شهرداری‌ها نسبت به معرفی مکانی مناسب و با دسترسی سال اقدام کرده تا شهروندان به هدایت نخاله در محل‌های مجاز راغب شوند.
وی ادامه داد: برای ساماندهی و مدیریت تخلیه نخاله و پسماند نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های متولی هستیم و باید همه مصوبات و موارد منظور شده در کمیسیون مدیریت پسماند شهرستان و استان اجرایی شود.
وی گفت: فارغ از موضوع تخلیه نخاله و پسماند در برخی مناطق و جاده‌های گلستان گرفتار چالش دیگری مانند تخلیه فضولات در حاشیه جاده‌های مواصلاتی هستیم که باید برای آن چاره اندیشی شود.
ملک شاهکوهی بیان کرد: بر مبنای قانون باید سایتی برای پذیرش فضولات انسانی و سپتاژها از سوی شهرداری‌ها و آب و فاضلاب احداث شود که تاکنون این امر محقق نشده است لذا بخشی از مشکلات موجود و تخلیه فضولات انسانی به نبود سایت متمرکز تخلیه سپتاژ در گلستان است.
وی گفت: در حال حاضر در سایت پسماند آق قلا سپتاژها و فاضلاب دریافت می‌شود که این امر دغدغه مضاعفی به پردازش و فعالیت‌های سایت آق قلا تأمین می‌کند، در ابتدا مقرر بود تا جلوی این کار را بگیریم اما با میانداری و توصیه شورای تأمین شهرستان آق قلا مقرر شد تا فرصتی به آب و فاضلاب داده شود تا فضایی را در این خصوص مهیا کند.
ملک شاهکوهی افزود: سازمان مدیریت پسماند نهایت همکاری را در این خصوص داشته زیرا در غیر اینصورت شاهد تخلیه بیشتر فاضلاب‌ها و سپتاژ ها در حاشیه راه‌ها و مزارع کشاورزی خواهیم بود.
مدیریت نخاله ساختمانی در جاده‌های برون شهری و حتی حریم و داخل شهرها از جمله ضروریات دست یابی به توسعه پایدار است که علاوه بر آنکه نیازمند فرهنگ سازی و آموزش آحاد مردم و شهروندان باشد به اراده و برنامه ریزی مدیران و متولیان مرتبط است.
هر چند در سالیان اخیر برنامه‌های زیادی در خصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و ساماندهی آنها از سوی نمادهای متولی طرح ریزی شده اما هیچیک از این برنامه‌ها نتوانستند دغدغه‌ها و چالش‌های فراروی تخلیه نخاله و پسماند در حاشیه و حریم راه‌ها را برطرف کنند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.