×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از کارگاه های آموزشی مرکز شهید سلیمانی گرگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در بازدید از کارگاه های آموزشی مرکز شهید سلیمانی گرگان:
بخشی از مراکز آموزشی موقوفی را تحت عنوان مدرسه مهارتی در اختیار آموزش فنی و حرفه ای استان قرار خواهیم داد
در نخستین روز از دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی ایران، حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان به همراه معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی گرگان بازدید کردند.
به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، حمزه کرایلو ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: مهارت آموزی حلقه گمشده اشتغالزایی است؛ چرا که این روزها مهمترین مشکل بیکاران در جامعه نداشتن مهارت لازم متناسب با نیازهای بازار است.
وی افزود: نیازهای بازار کار امروز با مدارک دانشگاهی اکثر دانشجویان فرق دارد و همین مسئله باعث سردرگمی جوانان در بازار کار شده است، در صورتی که اگر مهارت آموزی محور کار جویندگان کار باشد, جستجوی شغل برای آنها راحت تر خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در خصوص بخش های تفاهم‌نامه گفت: به‌موجب این تفاهم‌نامه حمایت از جوانان مهارت آموخته جویای کار و ترویج سنت حسنه وقف دو اولویت اساسی برای فنی و حرفه‌ای و اوقاف محسوب خواهد شد.
وی بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه محصولات و خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه آموزشی در بقاع متبرکه‌ای که زیر نظر اوقاف هستند نیز یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه است، بیان داشت: به زبان ساده‌تر اوقاف استان متعهد می‌شود تا فضاهای موجود در موقوفات و بقاع را در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دهد تا متقاضیان مهارت آموخته دارای طرح‌های اشتغال‌زا بتوانند طرح‌هایشان را معرفی کنند.
سلیمانی فرد افزود: از طرف دیگر آموزش فنی و حرفه‌ای نیز برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ سنت حسنه وقف تلاش کرده و همچنین دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مورد نیاز واقفان، اصحاب وقف و بقاع متبرکه و کارکنان و خانواده آن‌ها را برگزار کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در ادامه بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای به‌خصوص در طرح‌های اوقاف مانند اوقات فراغت می‌تواند به برگزاری کارگاه‌های کوتاه‌مدت مهارت‌آموزی منتج شود که در آن حضور جوانان در اماکن مذهبی، مهارت‌آموزی و ترویج سنت وقف باهم حاصل می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: طرح انجمن یاوران وقف در استان اجرا می شود که در سال به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ وقف جدید توسط خیرین استان ثبت می شود که ما در تلاش هستیم بخشی از این موقوفات را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.
وی افزود: حضور فعالان عرصه مهارت‌آموزی و نخبگان در کمیته یاوران وقف می‌تواند به طرح‌های مرتبط با حوزه وقف کمک شایانی کند.
مدیرکل اوقاف استان گلستان گفت: امروز اشتغال‌زایی یکی از دغدغه‌های اصلی در استان است که همه نهادها باید در حوزه توانمندی‌های خود در رابطه با آن اهتمام داشته باشند.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه ۴۷۰ مرکز آموزشی در استان موقوفی هستند بنا داریم بخشی از این مراکز آموزشی را تحت عنوان مدرسه مهارتی در اختیار آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان قرار دهیم تا سهمی در نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی فرد بیان کرد: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه، وقف‌های حوزه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی و همچنین آموزش می‌تواند تا حد زیادی برای اشتغال‌زایی جوانان مؤثر باشد

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.