×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلستان ظرفیت ترانزیت غلات مورد نیاز کشور بنگلادش را دارد

به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی اتاق گرگان ، امیر یوسفی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش گفت: این استان به خاطر اتصال خط ریلی به کشور قزاقستان و روسیه، ظرفیت تامین غلات و فرآوری آن را برای کشور بنگلادش دارد.

امیر یوسفی افزود: با توجه به این که دولت سیزدهم، معاونت اقتصادی را در سفارتخانه‌ها فعال کرده می توان از این ظرفیت برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین استان گلستان و کشور بنگلادش به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: علاوه بر این، استان گلستان که در بخش تولیدکشاورزی فعال است می‌تواند بخشی از نیاز کشور بنگلادش را در این بخش تامین کند.

وی افزود: سفرهای گذشته سفیر بنگلادش و در زمان حاضر رایزن بازرگانی و نماینده اتاق بازرگانی وزارت بازرگانی این کشور به گلستان می تواند آغازی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در آینده باشد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران هم با تاکید بر علاقمندی دولتش برای افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری بین کشورش با ایران، گفت: گسترش این مناسبات با توجه به تعامل فرهنگی و تاریخی از گذشته دور، دست یافتنی است.

خانم “جولیا معین” افزود: برقراری ارتباط اتاق بازرگانی گرگان با بنگلادش می‌تواند منجر به افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری شود و برای شکل گیری این ایده تلاش خواهد شد.

وی بر تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور ورفع موانع توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری و شرکت تجار ایرانی در نمایشگاه بنگلادش و معرفی محصولات تاکید کرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.