×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیر تعاون روستایی گلستان : تحقق کشاورزی قراردادی، راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی

تشبیه نیوز – مدیر تعاون روستایی گلستان اظهار کرد: در سال گذشته (۷۲ هزار تن گندم، ۳۵ هزار تن کلزا ، سویا ۳هزار تن، پنبه ۲هزار تن ) و دیگر محصولات کشاورزی خریداری شده است.
وی گفت: در این میان بیش از ۳۰هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان توزیع و همچنین قسمت اعظمی از بذور استان ( تقریباً ۵۰ درصد) نیز توسط شبکه تعاون روستایی استان گلستان فرآوری شده است.
حجت اله صالح المومنین، افزود : با کمک تعاون روستایی تشکل هایی شامل اتحادیه زنبورداران و شرکتهای تعاونی زنبورداری در سطح استان و شهرستان نقش مهمی را در بهبود وضعیت تولید، معیشیت و اشتغال پایدار ایفا کرده اند .
در ادامه مهندس صالح المومنین بیان داشت؛ در حوزه نظامهای بهره برداری و تعاونی های تولید اقدامات شاخصی از جمله اجرای طرحهای آبی و خاکی و زهکشی اراضی در تعاونیهای تولید شهرستانهای آق قلا، گمیشان و گنبد در سطح ۱۵ هزار هکتار در دست اقدام و قابل اجرا است.
مدیر تعاون روستایی استان گلستان با اشاره بر قانون شرکت های سهامی زراعی و تعاونیهای تولید و تبدیل شرکت های تعاونی تولید به شرکتهای سهامی زراعی، تصریح کرد: در این طرح مقرر است ۵شرکت تعاونی تولید شادی مهر آق قلا، انصار گلستان، تنگلی، آق تقه و کرند به شرکت سهامی زراعی تبدیل شوند که تاکنون مقدمات تبدیل در این شرکت ها مهیا شده و اولین شرکت سهامی زراعی شادیمهر به ثبت رسیده است.
وی، افزود : در حوزه تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی حدود ۱۳۹ هزار بهره بردار داریم که بیش از ۵۵ هزار نفر (۴۰ درصد ) آن عضو نظام صنفی کشاورزی استان گلستان هستند که در سالجاری، سازماندهی این تشکل و تبدیل آن به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شکل تازه ای به خود میگیرد.
صالح المومنین در ادامه به توزیع میوه شب عید با استانداردهای لازم اشاره داشت و گفت: تعاون روستایی استان گلستان با ۲۵۰ تن میوه شامل سیب درختی و پرتقال و شعار پای کار مردم، با تلاش و جدیت و حرکت جهادی به منظور توزیع میوه با کیفیت مطلوب میان شهروندان استان و جلوگیری از افزایش قیمت میوه در ایام پایانی سال اهتمام ویژه ای داشته است.
مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز ماه مبارک رمضان شامل شکر، تخم مرغ، مرغ منجمد، برنج ، روغن مایع و خرما از طریق ۵۰ مرکز حضوری و ۲سامانه اینترنتی” بازرگام و سدن شاپ ” با هدف حذف واسطه ها و با قیمت مصوب در این استان آغاز شده است.
این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: هماهنگی لازم جهت تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی، نظارت و کنترل بر شبکه تعاون روستایی از طریق واحدهای حسابرسی و آموزش و همچنین تحقق کشاورزی قراردادی به عنوان راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی از اقدامات مهم و موثر و اهداف پیش روی تعاون روستایی استان گلستان است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.