×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت بیش از 16 هزارمیلیارد ريال تسهيلات توسط بانك كشاورزي استان گلستان

پرداخت بیش از 16 هزارمیلیارد ريال تسهيلات توسط بانك كشاورزي استان گلستان
بانک کشاورزی استان گلستان تاپایان مهر ماه سال جاری مبلغ 16871 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت كرد.
آقای وحید صیادی مدیرشعب بانک کشاورزی استان گلستان درگفتگویی به مناسبت آغاز سال زراعی جدید گزارشی از عملکرد این بانک در 7ماهه گذشته ارائه کرد.
به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گلستان ،همزمان با اغاز سال زراعی جدید صیادی مدیرشعب بانک کشاورزی استان گلستان ضمن تبریک هفته وحدت وآغاز سال زراعی جدید گزارشی از عملکرد بانک در 7ماهه گذشته ارائه کرد.
صیادی به کشاورزان زحمتکش استان بابت تلاش و کوشش در سال زراعی گذشته خداقوت و خسته نباشید گفت و اظهار امیدواری کرد سال زراعی جاری همراه با افزایش نزولات آسمانی موجب افزایش محصولات کشاورزان گردد.
ایشان گفت بانک کشاورزی استان گلستان طی 7ماهه ابتدای سال 1400باتلاش و کوشش بی وقفه کارکنان خود در دوران کرونا وبا تمام ظرفیت درحال خدمت رسانی به کشاورزان عزیز استان بوده و در این مدت مبلغ 16871میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان ومتقاضیان پرداخت کرد.
ازاین میزان تسهیلات مبلغ 16193 میلیارد ریال به 9417نفر از متقاضیان در بخش کشاورزی ،مبلغ 606 میلیارد ریال به 1523 نفر از متقاضیان در بخش خدمات و 71 میلیارد ریال نیز به 128 نفر از متقاضیان در بخش صنعت ،معدن و مسکن و ساختمان پرداخت گردید.
وی گفت تسهیلات پرداخت شده در بخش کشاورزی شامل مبلغ 2854میلیارد ریال دربخش زراعت، 1353میلیارد ریال زیربخش دامداری 4650میلیارد ریال زیربخش صنایع مرتبط با کشاورزی ، 281 میلیارد ریال صنایع شیلات ، 1000 میلیارد ریال احداث گلخانه، 2903 میلیارد ریال تجهیز ونوسازی ادوات کشاورزی و بیش از 3830 میلیارد ریال نیز در بخش باغداری،جنگل و مرتع، پرورش زنبور عسل،کرم ابریشم و قالی بافی و صنایع دستی و سایر میباشد.
صیادی افزود در راستای مکانیزاسیون کشاورزی در مدت مذکور مبلغ 1750میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید 650 دستگاه تراکتور، 13 دستگاه کمباین و300 دستگاه سایرادوات و ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت گردید.
وی افزود درراستای حمایت از تولیدکنندگان بذور مبلغ 2.170میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اختصاص یافت .
درایفای مسئولیتهای اجتماعی و ایجاد اشتغال اقشار آسیب پذیر این بانک مبلغ 226میلیاردریال تسهیلات خوداشتغالی به 370 نفراز مددجویان کمیته امداد امام خمینی ،سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و مبلغ 138میلیارد ریال نیز بابت بازسازی مسکن در مناطق روستایی پرداخت کرد.
همچنین در راستای احیای سنت حسنه ازدواج تاپایان مهرماه با پرداخت مبلغ 790 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط شعب این بانک ،865 زوج جوان راهی خانه بخت شدند.
همچنین طی این مدت بانک کشاورزی مبلغ 600میلیارد ریال تسهیلات بابت احداث گلخانه به 40 نفر ازمتقاضیان اختصاص داد که با این میزان اعتبار 15هکتار انواع گلخانه در استان احداث و به بهره برداری رسید.
دربخش دیگری ازگزارش صیادی به عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت این صندوق در طی سال زراعی گذشته 31.500فقره بیمه نامه صادر و 205.000راس دام ،118میلیون قطعه طیور ،182.000هکتار محصولات کشاورزی و باغی و 245میلیون قطعه بچه ماهی و آبزیان را تحت پوشش چتر حمایتی صندوق بیمه قرار داد .
وی ادامه داد این صندوق طی سال زراعی گذشته مبلغ 860میلیارد ریال غرامت به 1263نفر از خسارت دیدگان بخش کشاورزی و دامداری پرداخت کرد .
صیادی گفت در راستای کمک به کشاورزان استان بانک کشاورزی با اختصاص مبلغ 2100میلیارد ریال یارانه از محل بند «خ» تبصره 33و بند «ل» تبصره 16قانون بودجه کل کشور نسبت به بخشودگی سود و جرائم کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام و طی سال 1399و 7ماهه ابتدای سال جاری تعداد 24000فقره تسهیلات به مبلغ 21هزارمیلیارد ریال امهال و تمدید و تسویه گردید.
صیادی برهمکاری بیشتر مردم شریف استان با بانک جهت تمرکز سپرده های خود نزد شعب بانک کشاورزی با هدف پشتیبانی بیشتر و کاملتربانک از بخش کشاورزی استان و تامین مالی جهت کشت پاییزه محصولات کشاورزان عزیزاستان تاکید کرد .
وی درپایان از مرغداران استان علی الخصوص تولیدکنندگان مرغ گوشتی بعلت عدم تمرکزوجوه و فعالیت بانکی نزد این بانک گلایه ای کرد و اظهارداشت وجوه حاصل از گردش نقدینگی صنعت مرغ استان می تواند کمک بزرگی به تجهیزمنابع و تامین مالی بخش کشاورزی نماید و خواستار همکاری و تعامل بیشترتولید کنندگان این بخش با بانک کشاورزی شد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.