×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلسه پویش ملی ایران سرسبز-هر ایرانی یک درخت در سازمان همیاری شهرداری ها برگزار شد

این جلسه با حضور نمایندگانی از دادگستری،استانداری، بخش تحقیقات منابع طبیعی،شهرداری گرگان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برگزار گردید.

به گزارش تشبیه نیوز و به نقل از پایگاه خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، مهندس مقدسی معاون امور جنگل و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان بیان داشت: اهداف و الزامات این طرح به عنوان یک ضرورت برای احیا منابع طبیعی و فرهنگ سازی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به اینکه به موجب این طرح توسعه زراعت چوب در استان افزایش می یابد گفت: در راستای نیل به اهداف این طرح، از کلیه دستگاه های اجرایی استان دعوت به عمل می آید و مشارکت همگانی تمامی دستگاه ها باعث گسترش دوچندان این طرح می گردد.

مقدسی با بیان اینکه علاوه بر دستگاه های اجرایی باید همچنین از ظرفیت نیروهای مردمی ،بسیج، آموزش و پرورش و تشکل های مردم نهاد استفاده نمود اظهار داشت: علاوه بر این استفاده از دانش عمومی برای انتخاب گونه مناسب و کاشت نیز ضروری می باشد.

وی ادامه داد: از محدودیت های اصلی نهاکاری کم آبی ست که باید برای آن چاره یی درست و عملی اندیشید.

ایشان در خاتمه با اشاره به شناسایی و معرفی عرصه ها جهت نهالکاری گفت: می توان در این مورد از دستگاههای اجرایی و عرصه های در اختیار استفاده کرد.همچنین عرصه های حاشیه ی روستاها جهت ایجاد و توسعه فضای سبز و بوستان های روستایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور جنگل و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان آموزش را نقش مهم در این طرح دانست و گفت: دوره های آموزشی و ترویجی با محوریت اداره آموزش و ترویج و مشارکت های مردمی برای دستگاه ها و گروه های مردمی با هدف اجرای مناسب و هدفمند طرح ها برگزار می گردد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.